دکتر امیر حسین اسداله پور

کبودی چشم بعد از عمل بینی

رینوپلاستی  یا همان جراحی بینی یک عمل جراحی پیچیده است و در نتیجه، کبودی در روزهای بعد از عمل برای بیماران غیرعادی نیست. این به دلیل فشار روی صورت در حین جراحی رخ می دهد. کبودی بعد از جراحی بینی یک عارضه شایع است که می تواند تا چند روز پس از جراحی باقی بماند و در برخی موارد حتی تا چند ماه نیز ادامه دارد.

در این مقاله علل کبودی چشم بعد از جراحی بینی، نواحی درگیر، جدول زمانی بهبودی و اقداماتی که برای کاهش کبودی باید انجام شود، بحث خواهد شد.

چرا بعد از جراحی بینی دچار کبودی می شویم؟

کبودی بعد از هر جراحی شایع است. این ممکن است به خصوص در صورتی اتفاق بیفتد که جراحی روی یک ناحیه ظریف با رگ های خونی زیادی مانند بینی شما انجام شود. بنابراین، معمولاً پس از جراحی بینی، کبودی قابل توجهی انتظار می رود.

مهمترین دلیل کبودی در جراحی بینی خود عمل جراحی است. این معمولاً به این دلیل رخ می دهد که محل جراحی نزدیک به رگ های خونی بینی است و جریان خون می تواند مختل شود.رگ‌های خونی کوچک اطراف ناحیه جراحی می‌شکنند و خون نشت می‌کنند که باعث ایجاد کبودی می‌شود و ظاهری قرمز و متورم ایجاد می‌کند.

با این حال، دلایل متعددی ممکن است به کبودی شدیدتر و گسترده‌تر بعد از جراحی بینی کمک کند، مانند فشار زیاد یا خونریزی در حین جراحی، تکنیک جراحی نادرست یا عوارض ناشی از جراحی.

تورم و کبودی بعد از جراحی بینی شایع است و بخشی طبیعی از روند بهبودی است. در اینجا آنچه باید از تورم و کبودی بعد از جراحی بینی انتظار داشت آمده است:

تورم: تورم بخشی طبیعی از روند بهبودی پس از جراحی بینی است و ممکن است چند هفته طول بکشد تا کاهش یابد. بلافاصله پس از جراحی، می توانید انتظار تورم قابل توجهی در اطراف بینی و چشم داشته باشید که ممکن است بینی شما را بزرگتر از آنچه هست نشان دهد. این تورم به تدریج در طی چند روز اول پس از جراحی بهبود می یابد اما می تواند تا چند هفته باقی بماند. می توانید با گذاشتن کمپرس یخ روی بینی، بالا نگه داشتن سر و پرهیز از هرگونه فعالیتی که فشار خون شما را افزایش می دهد، تورم را کاهش دهید.

کبودی: کبودی بعد از جراحی بینی نیز شایع است و می تواند در اطراف چشم ها، گونه ها و بینی ایجاد شود. میزان کبودی بسته به فرد و میزان جراحی می تواند متفاوت باشد. کبودی معمولاً در عرض 2-3 روز پس از جراحی به اوج خود می رسد و سپس به تدریج طی هفته بعد تا 10 روز بهبود می یابد. می‌توانید با قرار دادن کمپرس یخ روی نواحی آسیب‌دیده و پرهیز از هرگونه فعالیتی که می‌تواند باعث آسیب بیشتر به صورت شود، به کاهش کبودی کمک کنید.

مهم است که به خاطر داشته باشید که تورم و کبودی می تواند بسته به فرد و میزان جراحی متفاوت باشد. به طور کلی، اکثر تورم و کبودی در چند هفته اول پس از جراحی بهبود می یابد، اما ممکن است چندین ماه طول بکشد تا نتایج نهایی جراحی قابل مشاهده باشد. پیروی از دستورالعمل‌های خاص جراح برای مراقبت‌های بعد از عمل می‌تواند به بهبود بهبودی و کاهش خطر عوارض کمک کند.

دکتر امیر حسین اسدالله پور  ، متخصص گوش و حلق و بینی ، دارای بورد تخصصی جراحی بینی شماره نظام پزشکی 134940,متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق در قائمشهر می باشد.انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

کبودی چشم بعد از عمل بینی
کبودی چشم بعد از عمل بینی

کبودی بعد از جراحی بینی در کجا ظاهر می شود؟

کبودی می تواند در نقاط مختلف صورت ایجاد شود. این شامل نواحی نزدیک رگ های خونی در بینی و اطراف محل جراحی می شود که معمولاً در آن ها فشار زیادی در طول جراحی بینی اعمال می شود.

کبودی ها بیشتر در اطراف بینی و چشم ها ایجاد می شوند. آنها همچنین می توانند روی پل بینی، روی نوک بینی، اطراف سوراخ های بینی و چشم ها ظاهر شوند.

مقاله پیشنهادی:  اقدامات قبل از جراحی بینی

پکبودی ها عمدتا قرمز و متورم هستند و می توانند در اثر ضربه مستقیم به پوست یا تورم ناشی از جراحی ایجاد شوند.

جدول زمانی کبودی کار بینی

به طور کلی انتظار می رود کبودی جراحی بینی حدود دو هفته طول بکشد. با این حال، لازم است بدانید که این بازه زمانی می‌تواند بسته به عوامل مختلفی از جمله شدت کبودی و فیزیولوژی شما متفاوت باشد.

در بیشتر موارد، کبودی‌های خفیف‌تر معمولاً ظرف چند روز فروکش می‌کنند، در حالی که کبودی شدیدتر ممکن است تا یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا بهبود یابد.

عوامل زیر خطر کبودی بعد از جراحی بینی را افزایش می دهند:

تجربه جراح شما
وسعت جراحی شما و تکنیک استفاده شده
سن شما
اختلالات خونریزی
مصرف داروهای رقیق کننده خون قبل از جراحی
سیگار کشیدن یا نوشیدن
کبودی بیشتر در اطراف زیر چشم ایجاد می شود. کبودی معمولاً 2 تا 4 روز پس از جراحی بدترین حالت خود را دارد و معمولاً در عرض 1 تا 2 هفته فروکش می کند.

در طی جراحی زیبایی بینی، رگ های خونی داخل و اطراف بینی، گونه ها و زیر چشم ها آسیب می بینند. هنگامی که خون در زیر سطح پوست گیر می کند، رنگ آبی یا بنفش ظاهر می شود. با بهبودی کبودی ها، ممکن است رنگ آنها تغییر کند و زردتر شوند.

کبودی چشم بعد از عمل بینی

مراحل بهبود کبودی دور چشم بعد از عمل بینی

پس از جراحی زیبایی بینی، کبودی که در ابتدا ظاهر می شود، متعاقباً در سایه خون مایل به قرمز پنهان می شود. به همین دلیل، قرمزی در کبودی ممکن است لزوماً تا روز بعد ظاهر نشود.

کبودی ها 2 تا 3 روز پس از تورم اولیه آشکارتر می شوند. تغییر رنگ پس از آن کاملاً تیره خواهد بود و ممکن است بنفش، آبی یا سیاه باشد و برای چند روز تیره باقی بماند.

بدن دو روز پس از جراحی شروع به ترمیم خود می کند و بهبود کبودی پس از چند روز خود را نشان می دهد. محو شدن ممکن است پس از یک یا دو روز کبودی شدید قابل توجه باشد. کبودی محو شده به تدریج به یک سایه سبز تیره تر تغییر می کند. با از بین رفتن رنگ آن سبزتر می شود.

کبودی ها ممکن است بعد از یک هفته تا 10 روز به رنگ های قهوه ای، زرد یا سبز ظاهر شوند. در حالی که آنها بهبود می یابند، کبودی ها همچنان محو می شوند. در بیشتر موارد، کبودی ها ممکن است در عرض دو تا سه هفته ناپدید شوند. در حالی که ممکن است برای برخی موارد با کبودی گسترده کمی بیشتر طول بکشد، بیمارانی که کبودی خفیف دارند در کمتر از دو هفته از شر آن خلاص می شوند.

اگر فردی هستید که به راحتی کبود می‌شود، اگر بیمار مسن‌تری هستید یا اگر سیگاری هستید، ممکن است بیشتر طول بکشد.

عوامل متعددی وجود دارد که میزان کبودی بعد از جراحی بینی را تعیین می کند که عبارتند از:

تجربه جراح شما: یک جراح ماهر و با تجربه، جراحی زیبایی بینی شما را کارآمدتر انجام می دهد و منجر به اختلال کمتر رگ های خونی می شود. به حداقل رساندن ضربه وارد شده به ناحیه تنها موثرترین کاری است که می توان برای جلوگیری از خطر کبودی انجام داد.

وسعت جراحی شما و تکنیک استفاده شده:  رینوپلاستی ممکن است مستلزم تغییر شکل غضروف، حرکت یا تغییر شکل استخوان های بینی، افزودن یا برداشتن بافت نرم یا همه موارد فوق باشد. جراحی گسترده تر احتمال کبودی را افزایش می دهد.

سن و ژنتیک شما: با افزایش سن، رگ‌های خونی ظریف‌تر می‌شوند و پوست نازک‌تر می‌شود. هر دوی این عوامل خطر کبودی را افزایش می دهند. ژنتیک، گردش خون و تغذیه نیز بر کبودی‌های پس از جراحی تأثیر می‌گذارد.

استفاده از رقیق کننده های خون: قبل از جراحی، پزشک به شما توصیه می کند که مصرف داروهای رقیق کننده خون یا سایر داروهایی که خونریزی را افزایش می دهند را متوقف کنید. توصیه های پزشک خود را در مورد زمان مصرف مجدد این داروها دنبال کنید.

مقاله پیشنهادی:  درصد مرگ در جراحی بینی

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن مویرگ های بدن را مختل می کند و گردش خون را کاهش می دهد. اگر سیگار می کشید نه تنها احتمال کبودی شما بیشتر است، بلکه کبودی های شما طولانی تر نیز باقی می مانند. سیگار همچنین خطر آسیب غیر قابل برگشت بافتی یا نکروز پوست را افزایش می دهد. افرادی که سیگار می کشند نباید تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار گیرند. مراقبت های بعد از عمل

پیروی از توصیه‌های پزشک برای مراقبت‌های پس از جراحی می‌تواند تفاوتی در میزان کبودی و مدت زمانی که کبودی شما طول می‌کشد، ایجاد کند.

کبودی چشم بعد از عمل بینی

چگونه کبودی دور چشم بعد از جراحی بینی را کاهش دهیم؟

هیچ راه مطمئنی برای جلوگیری از کبودی دور چشم بعد از جراحی بینی وجود ندارد، اما تعدادی از کارها وجود دارد که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که بهبودی تا حد امکان راحت پیش می رود. مطمئن شوید که از تمام گزینه های مراقبت بعد از عمل در دسترس شما استفاده کنید.

در اینجا برخی از مهمترین نکات برای کمک به کاهش کبودی و بهبود سریعتر آن آورده شده است.

اطمینان حاصل کنید که سر خود را بالا نگه دارید و از فعالیت بیش از حد خودداری کنید تا زمانی که تورم به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

سعی کنید در زمان بهبودی بینی خود هیچ فشاری به آن وارد نکنید. این به معنای پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین یا استفاده طولانی مدت از عضلات صورت است.

خود را هیدراته نگه دارید، زیرا این به کاهش التهاب در ناحیه بینی کمک می کند.

در صورت امکان از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.

حداقل دو هفته قبل از جراحی باید از مصرف داروهایی که می توانند خون را رقیق کنند خودداری کنید.

تا زمانی که پزشک به شما بگوید که انجام این کار بی خطر است، نباید داروها را از سر بگیرید.

برخی از داروهایی که باید از آنها اجتناب کرد شامل ایبوپروفن، آسپرین و سایر داروهای ضد التهابی است.

قبل از عمل از مصرف قرص های گیاهی شامل ویتامین ها و مواد معدنی خودداری کنید.

در مورد کبودی بعد از جراحی بینی راه های مختلفی برای کاهش تورم و کبودی وجود دارد.

بیماران باید از مصرف دوز بالای داروهای گیاهی، مولتی ویتامین ها یا چای حاوی مقادیر زیادی جینسینگ، روغن ماهی، جینکو و ویتامین E خودداری کنند.

اینها می توانند بر بیهوشی عمومی در جراحی تأثیر بگذارند و فوراً بر نحوه شروع بهبودی بدن شما پس از عمل تأثیر بگذارند.

و در نهایت، از متخصص خود در مورد بهترین نحوه مدیریت روند بهبودی خود مشاوره حرفه ای بخواهید.

کبودی چشم بعد از عمل بینی

چگونه سیاهی دور چشم را کاهش دهیم و زمان بهبودی را به حداقل برسانیم؟

اگر بعد از جراحی بینی متوجه کبودی شدید، در اینجا نکاتی وجود دارد که باید رعایت کنید. اینها را امتحان کنید تا زمان ناپدید شدن آن را کاهش دهید.

در 2 روز اول پس از جراحی، کمپرس یخ یا حتی بهتر از بسته نخود فرنگی منجمد یا بسته گوشت یخ زده را روی گونه ها بمالید. بسته های سرد به طور طبیعی پیشرفت تورم و کبودی را منجمد می کنند، بنابراین بیماران اغلب هرگز پوست کبودی ارغوانی را نمی بینند و رنگ زرد بیشتری در کبودی خود دارند. رنگدانه زرد روی کبودی مرحله نهایی تغییر رنگ قبل از بهبود کامل در نظر گرفته می شود. 
بالا نگه داشتن سر می تواند به کاهش تورم کمک کند و همچنین ممکن است کبودی را کاهش دهد. این در چند شب اول استراحت پس از جراحی مهم است و ممکن است بخواهید چند شب قبل از جراحی بخوابید که سر خود را بالا و کاملاً به پشت بخوابانید.

مکمل های گیاهی مانند بروملین و آرنیکا ممکن است مفید باشند. بروملین آنزیمی است که در آناناس یافت می شود و برخی از بیماران چند روز قبل از جراحی آناناس تازه می خورند.
قرص آرنیکا یک داروی هومیوپاتی است و به واکنش بدن به کبودی کمک می کند. به طور کلی، ما توصیه می کنیم که دوز قرص 30 درجه سانتی گراد را سه بار در روز مصرف کنید، از 7 روز قبل از عمل زیبایی بینی شروع کنید.
علاوه بر این، استفاده از کرم آرنیکا در زیر چشم پس از 48 ساعت از عمل جراحی بینی برای تسریع بیشتر در بهبود کبودی نیز مفید است.

مقاله پیشنهادی:  ورزش بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی چه زمانی می توانم به سر کار برگردم؟

زمان بازگشت به محل کار بعد از جراحی بینی یا رینوپلاستی می تواند بسته به فرد و میزان جراحی متفاوت باشد. به طور کلی، می توانید  یک یا دو هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید تا بهبودی و بهبودی مناسبی داشته باشید.
در هفته اول پس از جراحی، احتمالاً تورم، کبودی و ناراحتی قابل توجهی را در اطراف بینی و چشم‌های خود تجربه خواهید کرد و ممکن است آتل بینی یا بانداژ روی بینی خود داشته باشید. مهم است که در این مدت استراحت کنید و از هر گونه فعالیتی که می تواند فشار خون شما را افزایش دهد یا آسیب بیشتری به صورت وارد کند اجتناب کنید.

در هفته دوم پس از جراحی، اکثر بیماران بهبود قابل توجهی در تورم و کبودی مشاهده می کنند و ممکن است بتوانید به سر کار خود بازگردید.

دکتر امیر حسین اسدالله پور با 10سال تجربه در زمینه جراحی بینی استخوانی,جراحی بینی گوشتی,جراحی بینی ترمیمی,جراحی انحراف بینی ,جراحی بینی طبیعی در خدمت شما عزیزان می باشد.برای مشاوره و دریافت ویزیت قبل از عمل با شماره ثبت شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با دستیار دکتر,آقای مرندی برخوردار شوید.

اشتراک مقاله در شبکه های اجتماعی
سوالات متداول
چرا بعد از جراحی بینی دور چشم ها کبود می شود؟

این معمولاً به این دلیل رخ می دهد که محل جراحی نزدیک به رگ های خونی بینی است و جریان خون می تواند مختل شود. رگ‌های خونی کوچک اطراف ناحیه جراحی شکسته می‌شوند و خون نشت می‌کند که کبودی ایجاد می‌کند و ظاهری قرمز و متورم ایجاد می‌کند.

کبودی چشم بعد از جراحی بینی چقدر طول می کشد؟

اکثر بیمارانی که جراحی بینی را توسط جراح پلاستیک صورت معتبر و با تجربه انجام می دهند، هیچ گونه کبودی مشاهده نمی کنند. از بین کسانی که سیاهی چشم می شوند، اکثریت آن را به تدریج محو می کنند و در حدود 10-7 روز پس از عمل ناپدید می شوند.

چگونه از شر کبودی زیر چشم پس از جراحی بینی خلاص شویم؟

استفاده از کمپرس سرد، مانند کیسه ای از میوه های یخ زده، روی آن ناحیه اغلب مفید است. همچنین توصیه می شود به پشت بخوابید و از بالش استفاده کنید تا سر خود را کمی بالا نگه دارید تا از آسیب رساندن به ناحیه بینی در هنگام بهبودی پس از جراحی جلوگیری کنید.

علت سیاهی چشم بعد از جراحی بینی چیست؟

این می تواند ناشی از تغییر استخوان های بینی باشد که می تواند برخی از مویرگ های زیر پوست را نیز در طول عمل بشکند. این اغلب منجر به خونریزی در زیر پوست صورت می شود و علت اصلی ظهور حلقه های سیاه است.

دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی چه نوع بینی را جراحی می نماید؟

دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق متخصص در عمل زیبایی بینی گوشتی و استخونی ,انحرافی و پلیپ ,جراحی های بینی نیمه فانتزی ، طبیعی ، مردانه فانتزی ، عروسکی، ترمیم انحرافی پلیپ می باشد.

آیا مشاوره قبل از عمل بینی رایگان است؟

بله,مشاوره و ویزیت کاملا رایگان می باشد.

نحوه دریافت نوبت و رزرو به چه صورت است؟

لطفا برای مشاوره و رزرو نوبت با دستیار پزشک آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

آیا ساکن هر کجای ایران که باشیم امکان جراحی توسط دکتر اسدالله پور امکان پذیر است؟

بله!انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

هزینه جراحی بینی چقدر است؟

هزینه جراحی بینی بسیار مناسب و ارزان می باشد لطفا برای استعلام قیمت با آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر امیرحسین اسداله پور
جهت تماس کلیک کنید