دکتر امیر حسین اسداله پور

تفاوت جراحی بینی در زنان و مردان

رینوپلاستی یا عمل بینی بر اساس اهداف و خواسته های بیمار هدایت می شود و هر جراحی بینی فردی باید به طور خاص با نیازها، اهداف و انتظارات بیمار تنظیم شود. همچنین تفاوت خاصی بین تکنیک ضروری مورد استفاده در هر دو روش وجود ندارد. همانطور که گفته شد، هنگام پرداختن به بینی های خاص جنسیتی از اصول راهنمای خاصی استفاده می شود. این به هیچ وجه انحصاری نیست هنجارهای جنسیت و زیبایی نسبت به گذشته با دقت کمتری تعریف شده اند و زیبایی شناسی مورد نظر می تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد.

به طور کلی، رینوپلاستی زنان شامل برداشتن قسمت‌های بزرگ‌تر بریج، افزایش چرخش نوک و تعیین بیشتر نوک است. رینوپلاستی مردانه ممکن است شامل برداشتن پل کم باشد و باعث حفظ چرخش حاد بینی شود. مهم است که هر گونه تغییر در بینی یک رابطه هماهنگ با باقی مانده بینی حفظ کند.

در انجام جراحی بینی زنان چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

در مقایسه با رینوپلاستی مردان، بینی مورد نظر برای بیماران زن اغلب کوچکتر، کوتاهتر و کمتر برجسته است. زنان همچنین معمولاً پوست نازک‌تری دارند، که متغیر مهمی است که باید در هنگام انجام این روش در نظر گرفت. در بیشتر موارد، بیماران زن می‌خواهند نوک بینی‌شان کمی به سمت بالا و با وضوح نسبتاً بیشتری برگردد. نتیجه مطلوب اغلب دارای یک پل بینی باریکتر و مقعر است.

برای انجام جراحی بینی مردانه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

مردان معمولاً بینی بزرگ‌تری نسبت به زنان دارند و پایه‌های بینی پهن‌تر و پهن‌تری دارند. بینی مردان معمولاً بیشتر از بینی زنانه از صورت خارج می شود. اکثر مردان سوراخ های بینی بزرگتر و پل بینی برجسته تری دارند. زاویه بین لب بالایی و بینی مردانه معمولاً بین 90 تا 95 درجه است. مردان همچنین پوست ضخیم تر و استخوان و غضروف قوی تری دارند.دکتر اسدالله پور در زمینه جراحی بینی عملکردی و زیبایی زنانه و مردانه مهارت و تجربه بالایی دارد. او سالانه بیش از 100 عمل جراحی بینی از جمله عمل های زیبایی بینی  را انجام می دهد. 

دکتر امیر حسین اسدالله پور  ، متخصص گوش و حلق و بینی ، دارای بورد تخصصی جراحی بینی شماره نظام پزشکی 134940,متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق در قائمشهر می باشد.انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

تفاوت جراحی بینی در زنان و مردان
تفاوت جراحی بینی در زنان و مردان

اهداف زنان و مردان از جراحی بینی

به طور کلی، هیچ تفاوتی بین رینوپلاستی برای مردان و جراحی بینی برای زنان وجود ندارد. با این حال، تفاوت های آناتومیکی جزئی بین بینی زن و مرد وجود دارد و هدف نتیجه اغلب می تواند متفاوت باشد.

آقایان معمولاً یک بینی قوی و صاف با پل بلندتر و سوراخ‌های بینی بزرگ‌تر از بینی خانم‌ها می‌خواهند. مردان پس از آسیب دیدگی بینی ناشی از تصادف ورزشی یا دعوا، بیشتر به جراحی بینی نیاز دارند.

معمولاً خانم‌ها بینی ریزتر را با چرخش کمی بیشتر به سمت بالا در نوک آن ترجیح می‌دهند (اما نه آنقدر که نوک آن به سمت بالا برگردد یا جلوه‌ای به نام «پیست اسکی» ایجاد کند). بیشتر خانم ها خواهان پل باریک و سوراخ های بینی ظریف هستند. خانم ها معمولاً از اینکه بینی شان چگونه ویژگی های صورتشان را متعادل می کند بسیار آگاه هستند و اغلب مایلند نسبت بینی را طوری تنظیم کنند که در مقایسه با بقیه قسمت های صورت بزرگ به نظر نرسد.زنان تمایل دارند و ترجیح می دهند بینی باریک تری داشته باشند در حالی که مردان معمولاً پل و نوک بینی پهن تری دارند.

مقاله پیشنهادی:  قطره برای گرفتگی بینی بعد از عمل بینی

هیچ بیمار رینوپلاستی اعم از زن یا مرد نمی خواهد بعد از جراحی بینی بیش از حد یا مصنوعی به نظر برسد. هدف از جراحی زیبایی بینی بهبود ظاهر بینی است نه تغییر اساسی آن. به همین دلیل بسیار مهم است که به جراحی به فردی با استعداد و با تجربه مانند دکتر اسدالله پور اعتماد کنید. او یکی از جراحان برجسته بینی است.

خانم‌ها و آقایان کاندیدای جراحی زیبایی بینی شامل افرادی هستند که به دلایل زیر نسبت به بینی خود هوشیار هستند یا نیاز به ترمیم دارند:

بینی که به چپ یا راست منحرف می شود یا وسط آن خیلی برجسته است
بینی که در اثر آسیب تغییر شکل داده است.
انحراف سپتوم که باعث مشکلات تنفسی یا خواب مانند آپنه خواب یا خروپف می شود.
سوراخ های بینی بزرگ.
شاخک های ملتهب (برآمدگی های استخوانی نازک و منحنی واقع در کناره های حفره بینی).
مجرای بینی تنگ یا مسدود شده است.
بینی کج یا کج شده.

مشاوره جراحی بینی با دکتر امیر حسین اسدالله پور که کاملاً شامل معاینه دقیق بیماران است. او هر بینی را منحصر به فرد می داند و برای تعیین بهترین روش جراحی به هر مورد از نزدیک نگاه می کند.  پس از تکمیل مشاوره و معاینه، دکتر اسدالله پور به شما در مورد رویکردی که احساس می کند برای شرایط شما بهترین کار را انجام می دهد، توصیه می کند.

تفاوت جراحی بینی در زنان و مردان

آشنایی با جراحی بینی مردانه

در طول مشاوره های اولیه، یکی از دغدغه های اصلی مردانی که می خواهند ظاهر بینی خود را بهبود بخشند این است که چه اتفاقی می افتد که جراحی بینی باعث زنانه شدن بینی آنها می شود. در حالی که تکنیک های اعمال شده ممکن است برای هر دو جنس یکسان باشد، یک جراح بینی با تجربه بسیار می داند که اهداف زیبایی در یک روش تغییر شکل بینی بین زن و مرد ممکن است متفاوت باشد.

به طور کلی، هدف از جراحی زیبایی بینی مردانه بهبود ظاهر بینی و اصلاح ناهنجاری های داخلی در عین حفظ خطوط طبیعی مردانه و نمای قوی تر بینی است. به طور خاص، ما متوجه تفاوت های زیر بین جراحی بینی مردانه و زنانه شده ایم:

 قسمت پشتی یا پل بینی مردان اغلب صاف تر و پهن تر است. در زنان باید کمتر از پل مقعر باشد – بینی زنانه 1-2 میلی متر بیشتر از همتایان مرد خود انحنا دارد.
 نوک بینی در مردان بیشتر از زنان پیازدارتر و پهن تر است که اغلب صاف تر است. در حالت ایده آل، نوک بینی باید در حالت خنثی باشد و نباید به سمت بالا چرخانده شود یا به طور قابل توجهی بچرخد.
پوست بینی در مردان ضخیم تر از زنان است که یکی از دلایل اولیه محدود بودن تغییرات قابل انجام در جراحی بینی مردان است.
زاویه کلوملای بینی (خطی که سوراخ های بینی را نزدیک لب بالایی جدا می کند) در مردان باید تقریباً 90 درجه باشد در حالی که این زاویه در زنان باید 95 درجه باشد.

مقاله پیشنهادی:  بهترین سن جراحی بینی

برنامه ریزی برای جراحی بینی مردانه

در طول مشاوره شخصی شما، ارزیابی و ارزیابی کامل نیازها و ترجیحات شما انجام خواهد شد. به طور کلی، هدف ما در این روش این است که به هر جراحی زیبایی بینی با رویکردی خلاقانه و یک طرح جراحی فردی رسیدگی کنیم. ویژگی‌های قومی بینی شما را می‌توان اصلاح کرد، اما حفظ کرد تا ظاهر شما را بدون تغییر ماهیت شخصی که هستید، بهبود بخشد.

تفاوت جراحی بینی در زنان و مردان

تفاوت اصلی جراحی بینی در زنان و مردان

ویژگی های مورد نظر در مردان: زاویه بینی و لب باید کمتر از زنان به سمت بالا باشد، برآمدگی بینی صاف. اگر پشت بینی بیش از حد خمیده باشد و نوک بینی بیش از حد برآمده باشد، ظاهری زنانه (زنانه) ظاهر می شود.

رینوپلاستی که در گذشته مورد علاقه خانم ها بود، امروزه به یک عمل مورد پسند آقایان تبدیل شده است. نسبت زن و مرد ما تقریباً برابر بود.

در بیماران زن، نوک بینی کمی برآمده و خمیدگی جزئی در پشت بینی مطلوب است. زاویه بینی با لب بالایی برای آقایان باید به طور متوسط 95 درجه و برای خانم ها 100 درجه باشد.

در حالی که خطوط در بیماران مرد واضح تر و تیزتر هستند، در بیماران زن باید گذرگاه ها نرم تر باشد. گاهی اوقات، بیماران مرد ممکن است بخواهند فقط قسمت های خاصی از بینی خود را اصلاح کنند. در واقع، آنها تغییر زیادی نمی خواهند.

مثلا؛ درست مانند برداشتن پل بینی یا بلند کردن قسمت پایینی بینی. از آنجایی که پوست بیماران مرد ضخیم‌تر و چرب‌تر است، برنامه‌ریزی جراحی باید بر این اساس انجام شود.

بسته به وضعیت پوست ضخیم، ممکن است لازم باشد درمان های اضافی قبل یا بعد از جراحی با مشورت پزشکان پوست انجام شود.

مقدار بافت غضروفی که در زنان و مردان در طی جراحی زیبایی بینی باقی می ماند متفاوت است. کبودی و تورم بعد از عمل در مردان شایع تر است و حالت نهایی بینی طولانی تر می شود.

تفاوت جراحی بینی در زنان و مردان

تفاوت روش جراحی بینی در زنان ومردان

به طور کلی، روش اصلی جراحی بینی که برای جراحی بینی استفاده می شود، بین زنان و مردان تفاوتی نخواهد داشت. به عنوان مثال، جراحی بینی بسته (یا بدون اسکار) برای یک بیمار مرد به همان روشی که برای یک بیمار زن انجام می شود  با استفاده از برش های ریزی که در داخل بینی ایجاد می شود، انجام می شود. همین امر در مورد جراحی بینی باز نیز صدق می کند که شامل یک برش کوچک پنهان در سطح زیرین بینی است.

گفته می شود، جراحی بینی مردانه و زنانه معمولاً از نظر اهداف زیبایی شناختی و ویژگی های کلی هر جنس متفاوت است. اکثر بینی‌های مردان در مقایسه با بینی‌های زنانه پل پهن‌تر و مشخص‌تری دارند. علاوه بر این، نوک اکثر بینی‌های مردان معمولاً کمتر بلند می‌شود و اغلب یک زاویه تقریبی بین 90 تا 95 درجه بین بینی و لب بالایی ایجاد می‌کند. در مقابل، نوک بینی برای بسیاری از زنان معمولاً کمی بلندتر است و پل اغلب کمی باریک‌تر و کمتر برجسته است. در ترکیب با پوست نسبتا نازک‌تر، این ویژگی‌های بینی زنانه عموماً به ویژگی‌های ظریف‌تر و ظریف‌تر بینی منجر می‌شوند.

مقاله پیشنهادی:  آمپول نوروبیون بعد از عمل بینی

در نهایت، رینوپلاستی یک جراحی منحصر به فرد است، و علیرغم اینکه چه ویژگی هایی برای هر جنسی «طبیعی» در نظر گرفته می شود، این روش باید شخصاً به گونه ای طراحی شود که نیازها و خواسته های خاص شما را برآورده کند.

دکتر امیر حسین اسدالله پور با 10سال تجربه در زمینه جراحی بینی استخوانی,جراحی بینی گوشتی,جراحی بینی ترمیمی,جراحی انحراف بینی ,جراحی بینی طبیعی در خدمت شما عزیزان می باشد.برای مشاوره و دریافت ویزیت قبل از عمل با شماره ثبت شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با دستیار دکتر,آقای مرندی برخوردار شوید.

اشتراک مقاله در شبکه های اجتماعی
سوالات متداول
چه تفاوتی بین جراحی بینی در زنان و مردان وجود دارد؟

هیچ تفاوتی بین رینوپلاستی برای مردان و جراحی بینی برای زنان وجود ندارد. با این حال، تفاوت های آناتومیکی جزئی بین بینی زن و مرد وجود دارد و هدف نتیجه اغلب می تواند متفاوت باشد.

زنان از جراحی بینی چه انتظاری دارند؟

بیماران زن می‌خواهند نوک بینی‌شان کمی به سمت بالا و با وضوح نسبتاً بیشتری برگردد. نتیجه مطلوب اغلب دارای یک پل بینی باریکتر و مقعر است.

هدف مردان از جراحی بینی چه می باشد؟

هدف از جراحی زیبایی بینی مردانه بهبود ظاهر بینی و اصلاح ناهنجاری های داخلی در عین حفظ خطوط طبیعی مردانه و نمای قوی تر بینی است.

آیا تفاوتی در روش جراحی زنان ومردان وجود دارد؟

خیر!به طور کلی، روش اصلی جراحی بینی که برای جراحی بینی استفاده می شود، بین زنان و مردان تفاوتی نخواهد داشت.

دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی چه نوع بینی را جراحی می نماید؟

دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق متخصص در عمل زیبایی بینی گوشتی و استخونی ,انحرافی و پلیپ ,جراحی های بینی نیمه فانتزی ، طبیعی ، مردانه فانتزی ، عروسکی، ترمیم انحرافی پلیپ می باشد.

آیا مشاوره قبل از عمل بینی رایگان است؟

بله,مشاوره و ویزیت کاملا رایگان می باشد.

نحوه دریافت نوبت و رزرو به چه صورت است؟

لطفا برای مشاوره و رزرو نوبت با دستیار پزشک آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

آیا ساکن هر کجای ایران که باشیم امکان جراحی توسط دکتر اسدالله پور امکان پذیر است؟

بله!انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

هزینه جراحی بینی چقدر است؟

هزینه جراحی بینی بسیار مناسب و ارزان می باشد لطفا برای استعلام قیمت با آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر امیرحسین اسداله پور
جهت تماس کلیک کنید