دکتر امیر حسین اسداله پور

نحوه صحیح چسب زدن بینی

پس از عمل جراحی بینی، ممکن است این باور را داشته باشید که کار تقریباً به پایان رسیده است و می توانید از مراقبت های بیشتر غافل شوید. اما، خیلی مطمئن نباشید! بعد از انجام جراحی بینی، بینی شما تورم بسیار زیادی دارد، و چه درمانی بهتر از چسباندن بینی بعد از جراحی بینی؟برای دستیابی به این هدف، رعایت دستورالعمل ها های ارائه شده توسط پزشک ضروری است.


آیا چسب زدن بینی بعد از جراحی بینی ضروری است؟

پس از انجام عمل زیبایی بینی، فشار چسب نواری سفید مانند بانداژ روی بینی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.چسب ممکن است باعث خارش و ناراحتی شود، در حالی که ظاهر نوار ممکن است توجه ناخواسته ای را به بینی شما جلب کند.با توجه به این نگرانی ها، ممکن است بخواهید همه چیز را رها کنید، نوار بینی خود را بردارید و دیگر هرگز از آن استفاده نکنید!

توجه به این نکته ضروری است که نیاز به چسب بینی بعد از جراحی بینی بسته به شرایط فردی متفاوت است، زیرا برخی از جراحان چسب بینی را بخشی جدایی ناپذیر از روند بهبودی و جنبه حیاتی مراقبت های بعد از عمل می دانند، در حالی که برخی دیگر آن را اختیاری می دانند. 

عواملی مانند نوع بینی و ضخامت پوست بیمار نیز هنگام تصمیم گیری برای استفاده از نوار بینی نقش دارند.در واقع، استفاده از چسب بینی برای افرادی که پوست ضخیم‌تری دارند اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند، زیرا تورم واضح‌تری دارند.صرف نظر از نظرات متفاوت در مورد چسب بینی، بسیار مهم است که دستورالعمل های ارائه شده توسط پزشک خود را با جدیت دنبال کنید.حتی اگر این دستورالعمل‌ها شامل یک دوره طولانی استفاده از نوار چسب باشد که چندین هفته متوالی پس از عمل را در بر می‌گیرد، رعایت این دستورالعمل‌ها برای بهبودی بهینه و دستیابی به نتایج مطلوب از جراحی بینی بسیار مهم است.

دکتر امیر حسین اسدالله پور  ، متخصص گوش و حلق و بینی ، دارای بورد تخصصی جراحی بینی شماره نظام پزشکی 134940,متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق در قائمشهر می باشد.انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

نحوه صحیح چسب زدن بینی
نحوه صحیح چسب زدن بینی

چرا باید بعد از جراحی بینی به بینی چسب بچسبانم؟

پس از جراحی بینی، پزشک احتمالا استفاده از چسب بینی را توصیه خواهد کرد. در حالی که برخی از افراد ممکن است ضرورت آن را زیر سوال ببرند، هدف از چسب بینی کاهش موثر و مدیریت تورم و همچنین کاهش فضای بین پوست و استخوان زیرین است که در نتیجه نتیجه قابل مشاهده‌تری دارد.علاوه بر این، چسباندن چسب به بینی بعد از جراحی بینی نیز برای کمک به حمایت از بافت های بینی توصیه می شود. بنابراین، اگر می خواهید شاهد بهبود ساختار بینی خود باشید و بعد از درمان به ظاهر نهایی مطلوب برسید، استفاده منظم از نوار بینی بسیار مهم است.

مزایای استفاده از چسب بینی بعد از جراحی بینی

نوار بینی مزایای متعددی فراتر از تسهیل بهبودی سریعتر دارد. برای کشف فواید مختلف مرتبط با این رویکرد درمانی، موارد زیر را مطالعه کنید:

1. به بهبود تنفس، خونریزی و کبودی کمک می کند
پس از جراحی بینی، ممکن است با مشکلات خاصی مانند مشکلات تنفسی، خونریزی و کبودی مواجه شوید که از عوارض جانبی رایج این روش هستند.
این چالش‌ها از تغییرات ایجاد شده در ساختار داخلی بینی شما ناشی می‌شوند که منجر به تورم داخلی و خارجی می‌شود و تنفس را دشوارتر می‌کند. علاوه بر این، مویرگ های ظریف داخل بینی ممکن است حساس و مستعد خونریزی شوند.
خوشبختانه، استفاده از نوار بینی می تواند به تسریع روند بهبودی و کاهش این عوارض کمک کند.

2. کاهش تورم بینی (ادم)
همانطور که قبلاً اشاره شد، هدف اصلی و اساسی استفاده از نوار بینی کاهش تورم است.
استفاده از این نوارها به دلیل نقش مهمی که در کاهش ناراحتی و مانع ناشی از تورم بینی ایفا می‌کنند، ضروری است و در نتیجه روند درمان و بهبودی را تسهیل می‌کند.
علاوه بر این، شایان ذکر است که تورم ممکن است حتی پس از 6 تا 12 ماه پس از جراحی باقی بماند. با استفاده از نوارهای بینی بعد از جراحی بینی، می توان به طور موثری میزان تورم را مدیریت کرد و در نهایت به تسریع در تجلی نتایج واقعی کمک کرد.

3. به عنوان نشانه ای از خطر عمل کنید
یکی دیگر از مزایای جالب استفاده از نوارهای بینی پس از انجام جراحی بینی این است که آنها به عنوان یک نشانه بصری برای افراد عمل می کنند تا با احتیاط رفتار کنند و با دقت بیشتری با شما رفتار کنند.
ممکن است در موقعیت‌هایی قرار بگیرید که در ابتدا قصد داشتید با کسی شوخی کنید، اما ناگهان متوجه می‌شوید که به دلیل جراحی اخیر باید حواستان به ناحیه خاصی از بدن او باشد.
این به عنوان یادآوری نه تنها به خودتان بلکه به دیگران نیز عمل می کند و آنها را وادار می کند که مراقب اعمال و حرکات خود باشند. این به عنوان یک هشدار عمل می کند که بینی شما همچنان در برابر تغییرات شکل و فرم در صورت بی دقتی حساس و آسیب پذیر است.

مقاله پیشنهادی:  تغذیه بعد از جراحی بینی

4. به حداقل رساندن خطر افتادگی بینی
پس از انجام جراحی بینی، بسیاری از افراد در مورد احتمال وقوع افتادگی بینی ابراز نگرانی می کنند، زیرا برخی ممکن است برای رفع این مشکل نیاز به جراحی زیبایی بینی داشته باشند.
با این حال، استفاده از نوارهای بینی می تواند به طور موثری بدشکلی بینی را کاهش دهد و از افتادگی بینی جلوگیری کند.
نوارهای بینی با حمایت از بینی و کمک به حفظ شکل آن پس از جراحی، نقش مهمی در کاهش احتمال افتادگی بینی و تضمین نتایج زیبایی شناختی بهینه دارند.

نحوه صحیح چسب زدن بینی

نحوه چسباندن چسب روی بینی بعد از جراحی بینی

پزشکان و جراحان بر اساس نوع بینی و ضخامت پوست از تکنیک های مختلفی برای چسباندن نوار بینی بعد از جراحی بینی استفاده می کنند. اما اگر در مورد نحوه صحیح چسباندن بینی خود مطمئن نیستید، دستورالعمل های واضحی برای راهنمایی شما ارائه کرده ایم:

1. انتخاب نوار

در مرحله اولیه، انتخاب نوار مناسب برای بینی بسیار مهم است. در حالی که پزشک شما ممکن است ضخامت یا نوع خاصی از نوار بینی را توصیه کند، انتخاب بهینه برای بینی شما، بر اساس تجربیات مختلف، ممکن است نوار 10میلی متر ساخته شده باشد. این نوار خاص، چسب کاغذی با درجه پزشکی ضد حساسیت است که حتی با استفاده مکرر بر روی پوست بینی بسیار ملایم است. در واقع، استفاده از نوار 10میلی متری نتایج بهتری نسبت به نوارهای ضخیم‌تر یا نازک‌تر می‌دهد.

2. پوست خود را بشویید و تمیز کنید

قبل از شروع چسباندن بینی خود، باید ناحیه و پوست روی بینی و گونه های خود را با آب و صابون یا پد الکلی تمیز کرده و بشویید.دلیل اینکه باید قبل از انجام تمام مراحل این کار را انجام دهید این است که تمام چربی ها و روغن ها و یا حتی مواد آرایشی روی پوست خود را پاک کنید که باعث می شود نوار بینی به درستی بچسبد، در غیر این صورت چسب کارکرد معمول خود را نخواهد داشت قبل از چسباندن نوار بینی، مهم است که پوست اطراف بینی و گونه های خود را با آب و صابون یا پد الکلی تمیز و شستشو دهید.
این مرحله اولیه برای از بین بردن چربی، روغن یا باقی مانده آرایش روی پوست شما بسیار مهم است، زیرا ممکن است مانع از چسبندگی مناسب نوار بینی شود.
فراموش کردن تمیز کردن محل از قبل می تواند باعث شود که نوار به طور موثر عمل نکند و به طور بالقوه جدا شود.

3. قرار دادن نوار

همانطور که قبلاً گفته شد، پزشکان و جراحان ممکن است از روش‌های مختلفی در هنگام استفاده از نوار و چسب بینی استفاده کنند، اما آنها از اصول قابل مقایسه پیروی می‌کنند.
پس از انجام مراحل فوق، باید در مقابل آینه بایستید تا از موقعیت دقیق نوار اطمینان حاصل کنید. برای راحتی بیشتر، از یک نگهدارنده نوار برای نگه داشتن نوار بینی مناسب استفاده کنید.

پس از همه، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

الف. نوار پشت بینی (پل بینی)

برای شروع، مرحله اولیه شامل قرار دادن چسب بینی روی پل بینی است. بسته به شکل بینی و توصیه پزشک، او ممکن است توصیه کند که از نوک بینی شروع کنید. این نوارها برای حمایت از نوک بینی و جلوگیری از افتادگی آن طراحی شده اند.
برای پوشاندن پل بینی خود با نوار بینی، باید 3 تا 5 قطعه نوار را برش دهید که طول هر کدام 2 اینچ (2 تا 3 سانتی متر) است. برای شروع فرآیند چسبندگی، نوار را تقریباً 2-3 میلی متر بالای نوک بینی قرار دهید.
برای لایه دوم، آن را کمی بالاتر از لایه اول قرار دهید، مطمئن شوید که با لایه قبلی همپوشانی داشته باشد و قسمت بالایی بینی شما را بپوشاند.
همانطور که به سمت بالا ادامه می دهید، نوارهای کوتاه تری را برای نتیجه سازمان یافته تر انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که هر لایه باید لایه زیر را همپوشانی کند. در نهایت دقت کنید که هنگام چسباندن نوار به آرامی ناحیه مورد نظر را فشار دهید و سپس می توانید قسمت اضافی نوارها را با قیچی برش دهید.

ب. یک نوار U شکل روی نوک بینی قرار دهید

در این مرحله، یک تکه نوار بلندتر بردارید و آن را به طول 10-12 سانتی متر ببرید. آن را در زیر نوک بینی خود قرار دهید، مطمئن شوید که قسمت مرکزی آن زیر نوک بینی قرار گرفته است، در حالی که دو طرف آن را به دو طرف پل بینی وصل کنید. این یک فرم U شکل ایجاد می کند.
همانطور که قبلا ذکر شد، مهم است که این نوار U شکل را به گونه ای بمالید که سوراخ های بینی را مسدود و پوشش ندهد. علاوه بر این، مراقب باشید که قسمت بالایی نوک بینی را نپوشانید.
بسته به نوع جراحی یا ساختار بینی شما، جراح ممکن است توصیه کند به آرامی نوک نوار را فشار دهید.

ج. مرحله اول را تکرار کنید

در این مرحله مرحله اول را تکرار کرده و یک بار دیگر 3-5 تکه نوار را برش می دهید. این قطعات باید روی نوار چسب قبلی قرار داده شوند و هدف آنها لایه بندی است.
اطمینان حاصل کنید که قطعات جدید روی هم قرار گرفته اند، از نوک بینی شروع شده و به سمت بالا کشیده می شوند. هدف این است که قطعات با یکدیگر همپوشانی داشته باشند و پوششی جامع ارائه دهند.
یک بار دیگر، به خاطر داشته باشید که برای اطمینان از چسبندگی مناسب لایه های نوار، فشار ملایمی اعمال کنید.

مقاله پیشنهادی:  آمپول نوروبیون بعد از عمل بینی
نحوه صحیح چسب زدن بینی

نحوه برداشتن چسب از روی بینی بعد از جراحی بینی

با توجه به افزایش حساسیت بافت بینی شما پس از جراحی، بسیار مهم است که هنگام برداشتن چسب بینی برای مدت تقریباً 2-3 ماه احتیاط کنید.
 بنابراین توصیه می شود برای سهولت در جدا شدن از بینی ابتدا نوار را مرطوب و خیس کنید.حدود دو تا سه هفته پس از جراحی بینی، بهتر است نوار بینی خود را یک روز در میان یا هر سه روز یک بار تعویض کنید. در نتیجه، روش حذف نوار اهمیت پیدا می کند.
حتی ممکن است پزشک شما دوش گرفتن هر ۲ تا ۳ روز را پیشنهاد دهد، زیرا می‌تواند به مرطوب شدن نوارها و تمیز کردن پوست روی بینی و گونه‌ها کمک کند.
در نتیجه، توصیه می شود پس از برداشتن نوار، ناحیه زیر نوار را کاملاً تمیز کنید تا از حذف کامل هر گونه باقیمانده اطمینان حاصل شود، باعث چسبندگی بهتر و از بین بردن هرگونه کثیفی یا چسبندگی موجود شود.

چه مدت باید بعد از جراحی بینی از چسب بینی استفاده کنم؟


اگر تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار گرفته اید، پزشک ممکن است بسته به عواملی مانند نوع بینی، ضخامت پوست، بافت نرم و روند بهبود، استفاده از چسب بینی را برای یک دوره 1 تا 3 ماهه توصیه کند.
برای افرادی که بینی استخوانی و پوست نازکی دارند، مدت زمان تجویز شده برای چسب زدن بینی بعد از جراحی بینی ممکن است 1 تا 2 ماه باشد. با این حال، کسانی که بینی گوشتی دارند و پوست ضخیم تری دارند ممکن است تا 3 ماه و در برخی موارد حتی 4 تا 6 ماه از چسب بینی استفاده کنند.
اگر چسب بینی را راحت می‌بینید و می‌توانید با اطمینان آن را برای چند ماه بپوشید، توصیه می‌شود حداقل به مدت 3 ماه آن را به طور مداوم بپوشید.
علاوه بر این، توصیه می شود که نوار را در طول روز بردارید و به بینی خود به مدت 4-6 ساعت استراحت دهید. پزشک ممکن است توصیه کند که چسب بینی را در شب ببندید و به شما اجازه دهد آن را در طول روز بردارید.

دلیل استفاده نوار چسب بینی در طول شب

برای جلوگیری از تورم و حفظ کنترل اندازه بینی، استفاده از نوار بینی حتی در طول شب توصیه می شود.
در طول خواب، کل صورت پف کرده و متورم تر می شود. با استفاده از نوار بینی در طول شب، می توانید به پیشگیری از این عارضه کمک کرده و به بهبود و بهبودی مناسب کمک کنید.

نحوه صحیح چسب زدن بینی

بعد از جراحی بینی چند وقت یکبار باید بینی خود را بچسبانم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، برای جلوگیری از تورم بیش از حد بینی پس از جراحی، استفاده از چسب بینی برای حداقل 3 ماه مهم است.در ابتدا توصیه می شود تا هفته دوم بعد از جراحی، نوارها را به طور مداوم بپوشید. برای مدت باقیمانده، استفاده از نوار بینی در طول شب کافی است، اگرچه اگر برای شما راحت است، می توانید آن را در طول روز بپوشید و برای مدت کوتاهی آن را بردارید.
در نهایت، زمانی که قصد دارید در خارج از منزل با خانواده یا دوستان خود بگذرانید، توصیه می شود از چسب بینی استفاده کنید، زیرا قرار گرفتن در معرض گرما و نور خورشید می تواند به افزایش تورم کمک کند. با این حال، اگر در یک مهمانی شرکت می کنید، قابل قبول است که به مدت چند ساعت چسب بینی را به طور موقت حذف کنید.


آیا می توانم با بینی نواری دوش بگیرم؟

بعد از جراحی زیبایی بینی استفاده از اسپلینت بینی به مدت یک هفته ضروری است و در این مدت از خیس شدن اسپلینت اجتناب شود.
بنابراین، در صورت تمایل به حمام کردن، توصیه می شود آن را یک هفته به تعویق بیندازید و به جای آن دوش بگیرید. در حین دوش گرفتن، مراقب باشید که اجازه ندهید آب مستقیماً روی بینی و صورت شما جاری شود. برای پاکسازی صورت خود می توانید از دستمال مرطوب یا پشم پنبه آرایشی استفاده کنید.هنگامی که اسپلینت بینی برداشته شد، باید شروع به استفاده از نوار بینی کنید. در ابتدا، هنگام استفاده از آنها برای اولین بار، توصیه می شود آنها را به مدت 4-5 روز نگه دارید.
پس از آن، دوش گرفتن یا حمام کامل بهترین راه برای تسهیل برداشتن نوارهای بینی است، زیرا رطوبت باعث شل شدن آن‌ها می‌شود و نیازی به اعمال فشار بیش از حد در هنگام برداشتن آن‌ها را از بین می‌برد.


چسباندن نادرست بینی بعد از جراحی بینی: آیا شکل آن را تغییر می دهد؟

چسب زدن نادرست بینی بعد از جراحی بینی زمانی اتفاق می افتد که بینی تحت فشار چسب های محکم و سفت و محکمی قرار می گیرد که روی بینی قرار می گیرد و یا برعکس، چسب آنقدر شل شده است که شما چیزی از وجود آن روی بینی خود احساس نمی کنید.
در واقع هر یک از این اشتباهات می تواند عوارض جراحی بینی را تشدید کند یا مشکلاتی را ایجاد کند که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.
در واقع، نوار بینی را می توان به دو صورت کلی تعریف کرد: شل شدن نوار بینی و سفت شدن نوار بینی.

مقاله پیشنهادی:  جراحی بینی در فصل سرما

شل شدن نوار بینی

زمانی که از نوارهای بینی استفاده می کنید باید فشار آن را تا حدی روی بینی خود احساس کنید وگرنه چسباندن بینی با چسب نزدن تفاوتی ندارد. در واقع شل شدن بیش از حد نوار بینی نمی تواند تاثیر خاصی در کاهش تورم بینی داشته باشد.
بنابراین برای یادگیری استفاده صحیح از نوار بینی باید آموزش های لازم را از پزشک خود دریافت کنید. اگر نگران اشتباه کردن نوار بینی خود هستید، می توانید آن را به پزشک خود بسپارید تا در چند جلسه اول آن را تغییر دهد.

سفت شدن نوار بینی

استفاده نادرست از نوار بینی می تواند به دلیل سفت شدن بیش از حد آن باشد که باعث ایجاد چین و چروک در اطراف سوراخ بینی بیمار می شود که با تعویض نوار به وضوح قابل مشاهده است.
بنابراین اگر چسب بینی خود را خیلی سفت بمالید، پس از برداشتن آن ممکن است با ظاهری کاملا نامتناسب در بینی مواجه شوید که البته جای نگرانی نیست و به مرور زمان و با زدن صحیح چسب بینی از بین خواهد رفت.
علاوه بر این، گاهی اوقات بیماران نوارهای بینی را در یک طرف بینی خود محکم تر از طرف دیگر می بندند که باعث تورم یک طرفه بینی (عدم تقارن بینی) بعد از جراحی می شود.
در پایان باید این نکته را درک کرد که نوار چسب نادرست بینی قدرت تغییر شکل بینی را ندارد. همانطور که قبلا ذکر شد، هدف از چسب زدن بینی تغییر شکل بینی نیست، بلکه کاهش تورم است که یک اثر موقتی است. با گذشت زمان، معمولا در عرض یک سال، تورم به طور طبیعی فروکش کرده و کاهش می یابد.

اگر بعد از جراحی بینی از نوار بینی استفاده نکنم چه باید کرد؟

دلیل توصیه پزشکان به استفاده از نوار بینی بعد از جراحی بینی تنظیم و کنترل تورم و بهبود سریعتر است. اگرچه استفاده از نوار بینی در واقع مفید نیست، اما به طور بالقوه می‌تواند به بیماران در دستیابی سریع‌تر به نتیجه نهایی جراحی و اجتناب از مشکلات زیر کمک کند:


• التهاب بیش از حد بینی
• تورم قابل توجه و زیاد
• افزایش دوره نقاهت
• تشکیل اسکار
• افتادگی نوک بینی
• نارسایی غضروف


آیا چسب بینی ,بینی من را کوچکتر می کند؟

قبلاً ذکر شد، چسب زدن بینی بعد از جراحی بینی در درجه اول به جای شکل دادن به بینی، تورم و کوچک شدن پوست را برطرف می کند.
اگر هنگام نگاه کردن به آینه تغییراتی را در ظاهر خود مشاهده کردید، دلیل آن تغییر شکل بینی نیست، بلکه به دلیل کاهش تورم است.

دکتر امیر حسین اسدالله پور با 10سال تجربه در زمینه جراحی بینی استخوانی,جراحی بینی گوشتی,جراحی بینی ترمیمی,جراحی انحراف بینی ,جراحی بینی طبیعی در خدمت شما عزیزان می باشد.برای مشاوره و دریافت ویزیت قبل از عمل با شماره ثبت شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با دستیار دکتر,آقای مرندی برخوردار شوید.

اشتراک مقاله در شبکه های اجتماعی
فیلم آموزش نحوه چسب زدن بینی
سوالات متداول
آیا چسب زدن بینی بعد از جراحی بین مهم است؟

بله! هدف از چسب بینی کاهش موثر و مدیریت تورم و همچنین کاهش فضای بین پوست و استخوان زیرین است که در نتیجه قابل مشاهده‌تری دارد.

مزایای استفاده از چسب بینی بعد از جراحی بینی چیست؟

1. به بهبود تنفس، خونریزی و کبودی کمک می کند

2. کاهش تورم بینی (ادم)

3. به عنوان نشانه ای از خطر عمل کنید.

4. به حداقل رساندن خطر افتادگی بینی.

تا چه مدت باید از چسب بینی استفاده کنم؟

پزشک ممکن است بسته به عواملی مانند نوع بینی، ضخامت پوست، بافت نرم و روند بهبود، استفاده از چسب بینی را برای یک دوره 1 تا 3 ماهه توصیه کند.

دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی چه نوع بینی را جراحی می نماید؟

دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق متخصص در عمل زیبایی بینی گوشتی و استخونی ,انحرافی و پلیپ ,جراحی های بینی نیمه فانتزی ، طبیعی ، مردانه فانتزی ، عروسکی، ترمیم انحرافی پلیپ می باشد.

آیا مشاوره قبل از عمل بینی رایگان است؟

بله,مشاوره و ویزیت کاملا رایگان می باشد.

نحوه دریافت نوبت و رزرو به چه صورت است؟

لطفا برای مشاوره و رزرو نوبت با دستیار پزشک آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

آیا ساکن هر کجای ایران که باشیم امکان جراحی توسط دکتر اسدالله پور امکان پذیر است؟

بله!انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

هزینه جراحی بینی چقدر است؟

هزینه جراحی بینی بسیار مناسب و ارزان می باشد لطفا برای استعلام قیمت با آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر امیرحسین اسداله پور
جهت تماس کلیک کنید