دکتر امیر حسین اسداله پور

عمل بینی در چه کسانی خطرناک است؟

عمل بینی (جراحی رینوپلاستی) در بعضی موارد ممکن است خطرناک باشد و به آسیب رساندن به بینی و عوارض جانبی منجر شود. نکات زیر می‌توانند مؤثر باشند:

وجود شرایط پزشکی خاص: اگر شما بیماری‌های خاصی مانند اختلال خونریزی، بیماری‌های قلبی، عفونت‌های تنفسی مزمن، دیابت و یا سیستم ایمنی ضعیف دارید، احتمال عوارض جانبی جدی از جمله خونریزی بیشتر در هنگام جراحی بینی وجود دارد.

بیماری‌های خاص: اگر شما قبل از جراحی بینی دچار عفونت‌های مکرر بینی، سینوزیت مزمن یا آلرژی شدید بوده‌اید، ممکن است خطر تعرض به عفونت‌های دیگر و عوارض پس از عمل بینی بیشتر شود.

سابقه عمل جراحی بینی: اگر پیش از این سابقه عمل جراحی بینی داشته‌اید، خطر عوارض و تنش عمل قبلی افزایش می‌یابد.

تغییرات ساختاری بینی: اگر بینی شما به طور طبیعی عوارض ساختاری دارد و تغییرات شدید در استخوان و بافت‌های بینی نیازمند ترمیمات پیچیده است، جراحی ممکن است مشکلات جدیدی را به همراه داشته باشد.

راهنمایی راجع به ضرورت و خطرات هر یک از موارد فوق باید توسط پزشک متخصص ارائه شود. همچنین، جراحان بینی با تجربه و پزشکان متخصص می‌توانند شما را مشاوره دهند.

دکتر امیر حسین اسدالله پور  ، متخصص گوش و حلق و بینی ، دارای بورد تخصصی جراحی بینی شماره نظام پزشکی 134940,متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق در قائمشهر می باشد.انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

عمل بینی در چه کسانی خطرناک است؟
عمل بینی در چه کسانی خطرناک است؟

چه افرادی نباید عمل زیبایی بینی انجام دهند؟

افراد زیر قبل از اقدام به عمل زیبایی بینی باید با پزشک مشورت کنند:

1. افرادی که دارای مشکلات پزشکی جدی هستند، مانند بیماری‌های قلبی، عوارض عروقی، سیستم ایمنی ضعیف و یا مشکلات تنفسی. این افراد باید از پزشک خود مشورت کنند تا اطمینان حاصل شود که عمل زیبایی برای آنها ایمن است و هیچ تأثیر منفی بر روی وضعیت پزشکی آنها ندارد.

2. افرادی که دارای مشکلات روانی جدی هستند، مانند اختلالات اضطراب، افسردگی عمده، و یا اختلالات تغذیه‌ای. این افراد باید با یک متخصص روانشناسی مشورت کنند تا اطمینان حاصل شود که عمل زیبایی تأثیر منفی بر روی وضعیت روانی آنها ندارد و بهبود ظاهری آنها را بهبود می‌بخشد.

3. افرادی که توقعات غیر واقعی دارند و انتظار دارند که عمل زیبایی به طور کامل تغییرات دلخواه در ظاهر آنها را ایجاد کند. عمل زیبایی ممکن است تغییرات مثبتی در ظاهر فرد ایجاد کند، اما نباید انتظارات غیر واقعی را داشته باشید.

4. افرادی که عمل زیبایی را به دلیل فشارهای خارجی یا تحت تأثیر عوامل اجتماعی می‌خواهند انجام دهند، به جای اینکه به دلیل خواسته و نیاز شخصی خود اقدام کنند. عمل زیبایی باید بر اساس خواسته شخصی و برای رضایت شخصی انجام شود، نه به دلیل فشارهای خارجی.

مقاله پیشنهادی:  عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از عمل بینی
عمل بینی در چه کسانی خطرناک است؟

دلایل رد صلاحیت شما برای جراحی بینی

واجد شرایط بودن برای جراحی بینی بستگی به روش مورد نظر دارد. به عنوان مثال، برخی از روش‌های کم تهاجمی، مانند تزریق فیلر برای اصلاح شکل بینی، معمولاً برای اکثر مردان و زنان بی‌خطر هستند. با این حال، روش های جراحی پلاستیک تهاجمی تر، مانند عمل جراحی بینی، ممکن است برای افرادی با شرایط پزشکی خاص بی خطر نباشد.

خطر عوارض جراحی تنها دلیلی نیست که جراح پلاستیک شما را از جراحی محروم می کند. داشتن اهداف مناسب برای هر عمل جراحی زیبایی بسیار مهم است, اگر جراح بینی شما احساس کند که شما انتظارات غیر واقعی از عمل جراحی خود دارید، ممکن است از انجام جراحی خودداری کند.

در نهایت، عادات سبک زندگی ناسالم مانند سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر یا داشتن شاخص توده بدنی بالا ممکن است شما را از انجام عمل جراحی باز دارد. قبل از انجام جراحی بینی، بهتر است سیگار یا مواد مخدر را ترک کنید و با BMI کمتر از 30 وزن ایده آل خود را داشته باشید یا نزدیک به آن باشید.

انتظارات غیرواقعی

دلایل زیادی برای انجام جراحی بینی وجود دارد. به عنوان مثال، اگر از اندازه یا شکل بینی خود ناراضی هستید، یا می خواهید شکل بینی خود را تغییر دهید، جراحی پلاستیک می تواند به شما کمک کند تا به اهداف بدن خود برسید و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.با این حال، اگر جراح شما احساس کند انتظارات شما برای جراحی غیرواقعی است، ممکن است شما را از جراحی محروم کند.

شرایط بهداشتی زمینه ای

هر عمل جراحی با خطرات عوارض همراه است، به خصوص اگر بیهوشی در میان باشد. برخی از شرایط پزشکی، مانند فشار خون بالا یا شاخص توده بدنی بالاتر از 30، می تواند خطر ابتلا به عفونت یا حمله قلبی یا سکته بعد از جراحی را افزایش دهد.

علاوه بر این، اگر در حال حاضر باردار هستید، جراح بینی شما احتمالاً تا حداقل شش ماه پس از زایمان شما از انجام عمل جراحی خودداری خواهد کرد. جراحی بینی در دوران بارداری می تواند خطر عوارض سلامتی را برای شما و کودکتان، از جمله زایمان زودرس یا حتی سقط جنین، افزایش دهد.

عوارض جراحی قبلی

اگر قبلاً هر گونه عارضه جراحی مانند خونریزی بیش از حد یا لخته شدن خون را تجربه کرده اید، بدون توجه به نوع جراحی، در معرض خطر افزایش مجدد عوارض هستید.

جراحی بینی در بیشتر موارد یک روش انتخابی است. اگر خطر عوارض جراحی شما زیاد باشد، جراح پلاستیک شما ممکن است تشخیص دهد که خطرات این روش بیشتر از مزایای آن است و از انجام جراحی امتناع می ورزد.

عمل بینی در چه کسانی خطرناک است؟

همینطور در خصوص مبتلا شدن به هر یک از این بیماری ها و مشکلات سلامتی نباید عمل بینی انجام داد:

  • فشار خون زیاد
  • اعتیاد به مصرف مشروب های الکلی
  • معتاد به سیگار بودن
  • مشکلات خونریزی
  • بیماری قلبی
  • بیماری ریه
  • دیابت
  • چاقی شدید
  • آرتروز
  • کلسترول زیاد
  • حساسیت شدید
مقاله پیشنهادی:  عمل بینی و ارتودنسی

توجه داشته باشید که این موارد تنها مقدار کمی از مشکلاتی می باشند که در صورت دارا بودن این اختلالات باعث بروز معایب و شکست عمل بینی خواهند شد. هنوز عوامل و موارد دیگری هم وجود دارند.

آیا فرد مبتلا به دیابت می تواند عمل زیبایی بینی انجام دهد؟

افراد مبتلا به دیابت می‌توانند عمل زیبایی بینی را انجام دهند، اما قبل از اینکه تصمیمی بگیرند، نیاز به مشاوره و مشورت با پزشک دارند. در زیر توضیحاتی در این مورد آمده است:

1. کنترل دیابت: مهم است که دیابت خود را به خوبی کنترل کنید قبل از اقدام به جراحی زیبایی بینی. سطح قابل قبول قند خون و کنترل دیابت به طور قابل قبول، میزان خطر عفونت و عوارض پس از عمل را کاهش می‌دهد. پزشک شما ممکن است تغییراتی در داروها و رژیم غذایی شما پیشنهاد کند تا دیابت را به خوبی کنترل کنید.

2. بررسی پزشکی: قبل از عمل، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا از اینکه جراحی برای شما ایمن است و هیچ تداخلی با وضعیت دیابت شما ندارد، اطمینان حاصل کنید. پزشک شما ممکن است بررسی‌هایی از جمله آزمایشات خون، مانند آزمایش قند خون، آزمایش عملکرد کلیه و آزمایش عملکرد قلب را توصیه کند.

3. مدیریت عفونت: افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری برای عفونت‌ها هستند. برای کاهش خطر عفونت پس از عمل، می‌توان اقداماتی مانند مصرف آنتی‌بیوتیک و مراقبت دقیق از جراحی و زخم‌های پس از عمل را انجام داد. همچنین، همکاری با پزشک و پرستاران در طول فرآیند بهبودی نیز بسیار مهم است.

4. توصیه‌ها و دستورات بعد از عمل بینی: بعد از عمل زیبایی بینی، ممکن است نیاز به تغییر در مراقبت‌های روزانه و رژیم غذایی خود داشته باشید. پزشک شما ممکن است توصیه‌هایی در مورد مراقبت از بینی پس از عمل، مصرف داروها و مدیریت دیابت برای شما داشته باشد. با این حال، همواره مهم است که با پزشک خود مشورت کنید و تمام جنبه‌های مربوطه را بررسی کنید تا بتوانید تصمیم مناسبی در رابطه با عمل زیبایی بینی خود بگیرید.

عمل بینی در چه کسانی خطرناک است؟

عوارض جراحی بینی چیست؟

عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی ممکن است با عوارض و ریسک‌های خاصی همراه باشد. در زیر برخی از عوارض متداول جراحی بینی آورده شده است:

1. عفونت: عفونت در محل عمل جراحی می‌تواند رخ دهد. این عارضه معمولاً با مصرف آنتی‌بیوتیک و مراقبت درست از جراحی قابل کنترل است.

2. خونریزی: خونریزی ممکن است در طی یا پس از عمل رخ دهد. در صورتی که خونریزی شدید باشد، نیاز به مراقبت و در صورت لزوم دوباره بستری در بیمارستان ممکن است نیاز باشد.

3. ورم و کبودی: ورم و کبودی در ناحیه بینی و پیراستالتال می‌تواند پس از جراحی رخ دهد. این عارضه معمولاً در چند روز پس از عمل بهبود می‌یابد.

مقاله پیشنهادی:  جراحی بینی و بارداری

4. تغییر حس: پس از جراحی بینی، ممکن است در ناحیه بینی تغییر حس رخ دهد. این شامل کاهش حس لامسه، حس بو و حس طعم می‌شود. این عارضه معمولاً به طور موقت است و در طول زمان بهبود می‌یابد.

5. تغییرات در تنفس: در برخی موارد، جراحی بینی می‌تواند تغییراتی در عملکرد تنفسی ایجاد کند. ممکن است تنگی نفس، احساس خشکی دهان و بینی و یا بروز عفونت تنفسی رخ دهد.

6. ناهنجاری‌های ظاهری: در برخی موارد، نتیجه جراحی بینی ممکن است با توجهات شما همخوانی نکند و ناهنجاری‌های ظاهری مانند عدم تقارن، اختلال در شکل بینی و یا اندازه غیر مناسب رخ دهد. این مسائل ممکن است نیاز به جراحی تکمیلی یا تصحیحی داشته باشد. اهمیت دارد که قبل از جراحی بینی، با پزشک خود در مورد ریسک‌ها و عوارض مرتبط با جراحی مشورت کنید تا بتوانید تصمیم مناسبی بگیرید و به طور دقیق اطلاعات لازم را درباره عوارض محتمل دریافت کنید.

دکتر امیر حسین اسدالله پور با 10سال تجربه در زمینه جراحی بینی استخوانی,جراحی بینی گوشتی,جراحی بینی ترمیمی,جراحی انحراف بینی ,جراحی بینی طبیعی در خدمت شما عزیزان می باشد.برای مشاوره و دریافت ویزیت قبل از عمل با شماره ثبت شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با دستیار دکتر,آقای مرندی برخوردار شوید.

اشتراک مقاله در شبکه های اجتماعی
سوالات متداول
چه کسانی نباید جراحی بینی انجام دهند؟

کسانیکه دارای یکی از موارد زیر هستند نباید جراحی زیبایی بینی انجام دهند:

وجود شرایط پزشکی خاص

بیماری‌های خاص

سابقه عمل جراحی بینی و انتظار غیر واقعی

آیا کسی که دارای دیابت است می تواند عمل بینی انجام دهد؟

بله!افراد دارای دیابت باید موارد زیر را تحت نظر پزشک انجام دهند.

 کنترل دیابت

بررسی پزشکی

مدیریت عفونت

دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی چه نوع بینی را جراحی می نماید؟

دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق متخصص در عمل زیبایی بینی گوشتی و استخونی ,انحرافی و پلیپ ,جراحی های بینی نیمه فانتزی ، طبیعی ، مردانه فانتزی ، عروسکی، ترمیم انحرافی پلیپ می باشد.

آیا مشاوره قبل از عمل بینی رایگان است؟

بله,مشاوره و ویزیت کاملا رایگان می باشد.

نحوه دریافت نوبت و رزرو به چه صورت است؟

لطفا برای مشاوره و رزرو نوبت با دستیار پزشک آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

آیا ساکن هر کجای ایران که باشیم امکان جراحی توسط دکتر اسدالله پور امکان پذیر است؟

بله!انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

هزینه جراحی بینی چقدر است؟

هزینه جراحی بینی بسیار مناسب و ارزان می باشد لطفا برای استعلام قیمت با آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر امیرحسین اسداله پور
جهت تماس کلیک کنید