دکتر امیر حسین اسداله پور

جراحی بینی و بارداری

هر گونه جراحی که تحت بیهوشی عمومی باشد برای زنان باردار ممنوع است. اما قوانینی برای جراحی بینی قبل و بعد از بارداری وجود دارد,یکی از رایج ترین سوالاتی که خانم ها در مراجعه به متخصصین جراحی بینی می پرسند، ارتباط بین بارداری و جراحی بینی است. پاسخ این است که نه تنها جراحی بینی بلکه هر گونه جراحی که تحت بیهوشی عمومی قرار گیرد برای خانم های باردار ممنوع است زیرا بیهوشی و جراحی تاثیر بدی روی جنین می گذارد، توصیه می شود خانم های بارداری که قصد انجام جراحی بینی را دارند دو ماه پس از زایمان این عمل را انجام دهند.

بارداری برای بسیاری از زنان زمان هیجان انگیزی است، اما در هنگام تصمیم گیری در مورد سلامتی و رفاه نیز می تواند استرس زا باشد. رینوپلاستی که معمولاً به عنوان عمل بینی شناخته می شود، یک عمل جراحی است که می تواند شکل و اندازه بینی شما را بهبود بخشد. در حالی که خطرات خاصی در ارتباط با هر نوع جراحی وجود دارد، درک خطرات و مزایای بالقوه رینوپلاستی در دوران بارداری و بعد از آن می تواند به شما کمک کند تا تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

اگر قصد انجام جراحی بینی در دوران بارداری را دارید، مهم است که در مورد خطرات احتمالی آن با پزشک خود صحبت کنید. علاوه بر این، از آنجایی که بدن در طول بارداری به طور قابل توجهی تغییر می کند، مهم است که قبل از انجام هر نوع جراحی زیبایی تا پس از زایمان صبر کنید. این اطمینان حاصل می کند که نتایج شما دقیق تر و طولانی تر خواهد بود. توصیه می شود قبل از اقدام به جراحی بینی حداقل شش ماه پس از زایمان صبر کنید تا بدن شما بتواند از بارداری بهبود یابد.

رینوپلاستی در دوران بارداری

گاهی اوقات زمان بندی مطابقت ندارد. بیماران مونثی که تصمیم به عمل جراحی بینی گرفته اند و قبل از تاریخ جراحی متوجه بارداری خود شده اند، ممکن است احساس ناامیدی کنند، زیرا تمام جراحی های زیبایی در دوران بارداری ممنوع است، از جمله جراحی بینی. حتی اگر روش‌هایی که روی بینی انجام می‌شود روی رحم شما تأثیری نمی‌گذارد، آرام‌بخش‌ها یا داروهایی که ممکن است در معرض آنها قرار بگیرید می‌تواند به جنین آسیب برساند. برای یک فعالیت اختیاری که می تواند تا پس از زایمان به تعویق بیفتد، به خطر انداختن سلامتی نوزادتان بسیار خطرناک است.

اگر به دلیل انحراف تیغه بینی یا راه های هوایی باریک دچار مشکل در تنفس شوید، حتی در دوران بارداری، جراحی بینی ممکن است ضروری باشد، زیرا سلامت و رفاه شما به دلیل عدم دریافت اکسیژن کافی در خطر است. با این حال، احتمال وقوع این اتفاق بسیار کم است و برای تعیین خطرات و فواید آن، ارزیابی توسط پزشک مورد نیاز است.

دکتر امیر حسین اسدالله پور  ، متخصص گوش و حلق و بینی ، دارای بورد تخصصی جراحی بینی شماره نظام پزشکی 134940,متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق در قائمشهر می باشد.انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

جراحی بینی و بارداری
جراحی بینی و بارداری

چگونه برای جراحی بینی در دوران بارداری آماده شویم؟

آماده شدن برای جراحی بینی در دوران بارداری می تواند دلهره آور باشد، زیرا عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

با پزشک خود مشورت کنید: قبل از در نظر گرفتن روش جراحی بینی در دوران بارداری، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد خطرات و مزایای احتمالی مرتبط با این عمل صحبت کنید.

تغییرات سبک زندگی را در نظر بگیرید: اگر قصد شیردهی دارید یا اخیراً سیگار را ترک کرده اید، این تغییرات باید هنگام تصمیم گیری در مورد زمان انجام این روش در نظر گرفته شود.

زمان‌بندی مشاوره: پس از انتخاب جراح بینی، یک جلسه مشاوره برای بحث در مورد جزئیات عمل و خطرات احتمالی مرتبط با آن تعیین کنید.

مقاله پیشنهادی:  جراحی بینی در فصل سرما

همچنین درک این نکته مهم است که جراحی بینی می تواند بر شیردهی تأثیر بگذارد. اگر قصد دارید بعد از بارداری خود شیر دهید، مهم است که قبل از انجام این روش با پزشک خود مشورت کنید.

بارداری قبل از جراحی بینی

رینوپلاستی روشی است که شامل مراحل قبل و بعد از عمل می‌شود. بنابراین، برای آماده سازی و بهبود، باید یک روند تدریجی دنبال شود. به عبارت دیگر، روند بهبودی بینی زمان زیادی می برد، بنابراین برای خانم هایی که قصد باردار شدن دارند، مهم است که بدانند دوره نقاهت آنها چه زمانی به پایان رسیده است تا بتوانند برای بچه دار شدن اقدام کنند.

اکثر جراحان زیبایی بینی معتقدند که پس از یک دوره بهبود زخم ها و سفت شدن غضروف ها می توان برای بچه دار شدن اقدام کرد. دوره نقاهت پس از جراحی در افراد مختلف از یک تا دو ماه متفاوت است. به گفته متخصصان، زنانی که قصد باردار شدن دارند می توانند یک ماه پس از جراحی بینی برای بارداری اقدام کنند. هیچ دلیل پزشکی خاصی برای تداخل با بارداری پس از اتمام دوره نقاهت وجود ندارد.

هشدار: در دوران بارداری برای تکمیل نتیجه جراحی بینی یا تسریع روند بهبودی خود داروی خاصی مصرف نکنید.

توصیه: بعد از جراحی بینی زمانی باردار شوید که تورم بینی برطرف شده و فرم بینی قابل مشاهده است، زیرا ممکن است بینی شما مجدداً نیاز به جراحی داشته باشد، مثلاً بعد از جراحی بینی اصلی نوک بینی را به سمت بالا بالا ببرید تا نتیجه نهایی بهتر شود. در چنین مواردی، اگر فرد باردار باشد، ممکن است داروهای بیهوشی برای جنین مضر باشد. به همین دلیل بهتر است منتظر مشخص شدن نتیجه نهایی جراحی بینی باشید. علاوه بر تورم اطراف بینی که در نتیجه جراحی زیبایی بینی ایجاد می شود، بارداری تورم را در سراسر بدن به خصوص در صورت افزایش می دهد. بنابراین، تورم بینی طولانی تر باقی می ماند. با این حال، این طبیعی است، زیرا پس از بارداری، پف بینی از بین می رود و روی بینی قبل از آن تاثیری نخواهد داشت. توصیه می شود اگر تصمیم به بارداری دارید حداقل شش ماه تا یک سال از عمل بینی شما گذشته باشد.

تورم ناشی از بارداری باعث احتقان بینی می شود، بنابراین بیمارانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ممکن است مشکلات تنفسی بیشتری با تورم داخل بینی داشته باشند.

هشدار: بیماران نباید زودتر از شش ماه پس از جراحی بینی باردار شوند زیرا بدن زن در طول بارداری تغییرات زیادی را تجربه می کند. به عنوان مثال، جمع آوری آب و سایر تغییرات بیولوژیکی در بافت های بدن و صورت نیز باعث ایجاد تغییراتی در ظاهر یا ساختار بینی می شود، از جمله تورم بینی، ضخیم شدن مخاط بینی، احتقان در بافت های بینی و حفره های سینوسی. ، همه اینها می تواند برای بینی ای که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته و هنوز به حالت عادی بازگشته است، مشکل ایجاد کند.

جراحی بینی و بارداری

آیا بارداری بعد از جراحی بینی خطرناک است؟

در صورت وجود فاصله زمانی مناسب بین جراحی بینی و بارداری هیچ خطری وجود نخواهد داشت. زخم ها باید ترمیم شوند، تورم بینی باید برداشته شود و ساختار بینی باید ثابت شود. به همین دلیل پس از جراحی بینی برای باردار شدن توصیه می شود که این زمان کمتر از شش ماه نباشد. در واقع جراحی بینی یک سال پس از بارداری مجاز است.

جراحی بینی و دوران شیردهی

کودک به اندازه دوران جنینی به مادر وابسته است. از آنجایی که نوزاد مستقیماً از شیر مادر تغذیه می شود، مادر باید مراقب باشد زیرا بیشتر غذایی که مادر استفاده می کند وارد شیر می شود و مستقیماً روی نوزاد تأثیر می گذارد. به همین دلیل مصرف برخی غذاها و داروها در این دوران توصیه نمی شود. از آنجایی که معمولا برای جلوگیری از عفونت، درد و موارد دیگر باید مدتی بعد از جراحی بینی دارو مصرف کنید، بهتر است جراحی بینی را به پایان شیردهی موکول کنید.

مقاله پیشنهادی:  عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از عمل بینی

برای بهبود نتیجه جراحی به نکات زیر توجه کنید:

• بهتر است خانم هایی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند قبل از هر عملی از باردار نبودن خود مطمئن شوند.

• زنانی که زایمان کرده اند باید حداقل چهار ماه صبر کنند.

جراحی بینی و بارداری

آشنایی با خطرات جراحی بینی در دوران بارداری

جراحی در دوران بارداری: بیهوشی خطرات خاص خود را برای نوزاد به همراه دارد و زن باردار ممکن است حالت تهوع، استفراغ و سرگیجه را تجربه کند.
نتیجه: بارداری می تواند باعث ایجاد تغییراتی در آناتومی بینی شما شود، از جمله تورم و احتقان، که می تواند ارزیابی دقیق ساختار بینی شما را قبل از جراحی دشوار کند. این به طور بالقوه می تواند بر نتیجه جراحی شما تأثیر بگذارد.

نتایج جراحی بینی در دوران بارداری

بدن در طول بارداری دستخوش تغییرات قابل توجهی از جمله تورم بینی و حتی ضخیم شدن دیواره های بینی می شود. برخی از زنان افزایش تولید مخاط و احتقان در مجاری بینی و حفره های سینوسی را تجربه می کنند. همه این تغییرات می تواند مشکلاتی را برای بینی ایجاد کند.

خبر خوب این است که نتایج رینوپلاستی شما به گونه ای طراحی شده است که در طول و بعد از بارداری با موفقیت حفظ شود. اگرچه معمولاً بینی متورم یا پف کرده و داخل آن شروع به تورم می کند، این علائم همه عوارض جانبی طبیعی هستند که پس از بارداری خود به خود برطرف می شوند. اگر دچار مشکل تنفسی ناشی از تورم شدید، همیشه در اسرع وقت به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

جراحی بینی و بارداری

جراحی بینی در بارداری و خطرات

هنگام در نظر گرفتن “بارداری و عمل بینی“، عوامل مهمی در مورد زمان بندی و ایمنی عمل های جراحی بینی وجود دارد. بارداری باعث ایجاد تغییرات طبیعی در بدن از جمله بینی می شود که می تواند بر تصمیم گیری در مورد انجام جراحی پلاستیک تاثیر بگذارد.

در عین حال، روش های جراحی بینی و ریکاوری نیازهای فیزیکی را بر بدن تحمیل می کند که باید برای زنان باردار یا کسانی که قصد بارداری دارند در نظر گرفته شود. تعیین زمان بهینه برای “بارداری و عمل بینی” نیاز به تحقیق کامل و گفتگوی باز با جراح پلاستیک شما دارد.

انجام رینوپلاستی قبل یا بعد از بارداری مزایا و معایبی دارد و در صورت انجام عمل بینی در دوران بارداری اقدامات احتیاطی لازم است.

قبل از بارداری: انجام عمل بینی قبل از بارداری باعث می شود تا قبل از تغییر شکل بدن در دوران بارداری، زمان لازم برای بهبودی کامل و مشاهده نتایج نهایی باشد. جراحی و بهبودی بر بارداری آینده تأثیری نخواهد داشت.

بعد از بارداری: صبر کردن تا بعد از بارداری شکل بدن شما را قبل از جراحی بینی تثبیت می کند. بارداری می تواند تغییرات طبیعی در بینی ایجاد کند که ممکن است بر اهداف جراحی تاثیر بگذارد.
رینوپلاستی روی بارداری های آینده یا توانایی شیردهی تاثیری ندارد.جراحی باعث تورم می شود و نیاز به استراحت، مصرف داروهای مسکن و اجتناب از فعالیت های شدید دارد.
اگر قصد دارید به زودی پس از جراحی بینی باردار شوید، این موضوع را با جراح خود در میان بگذارید. آنها ممکن است توصیه کنند که حداقل 12 ماه پس از عمل جراحی قبل از باردار شدن منتظر بمانید تا امکان بهبودی کامل فراهم شود.

آیا قبل یا بعد از بارداری عمل بینی انجام می دهم؟

تصمیم گیری در مورد انجام جراحی بینی قبل یا بعد از بارداری یک تصمیم مهم است. در این بخش، مزایا و معایب هر دو گزینه، از جمله تأثیرات بر جراحی و بهبودی، خطرات، و ملاحظات زمان بررسی می‌شود.

انجام عمل بینی قبل از بارداری زمان برای بهبودی کامل و دیدن نتایج نهایی خود را قبل از تغییرات بدن در بارداری می دهد. اگر قصد دارید ظرف چند سال آینده باردار شوید، گزینه خوبی است. نقطه ضعف آن بهبودی در حین مراقبت از نوزاد است.

عمل بینی بعد از بارداری به این معنی است که فرم بدن شما تثبیت شده است و هرگونه تغییر طبیعی بینی در دوران بارداری تاثیری بر اهداف جراحی شما نخواهد داشت. با این حال، ممکن است لازم باشد حداقل 6 ماه پس از زایمان صبر کنید تا هورمون ها عادی شوند. مزیت این است که در دوران بارداری یا بلافاصله پس از بچه دار شدن نیازی به بهبودی پس از جراحی نخواهید داشت.

مقاله پیشنهادی:  قطره برای گرفتگی بینی بعد از عمل بینی

به طور کلی، قبل یا بعد از بارداری می تواند موثر باشد، اما اکثر جراحان توصیه می کنند قبل از بارداری حداقل 12 ماه پس از جراحی بینی صبر کنید.

اگر به دنبال جراحی زیبایی بینی هستید، آماده سازی و بهبود تدریجی آن ضروری است، زیرا این فرآیند شامل مراحل قبل و بعد از عمل است. همچنین بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که روند بهبودی بینی ممکن است مدتی طول بکشد.اگر قصد باردار شدن دارید، توصیه می شود قبل از تلاش برای بچه دار شدن صبر کنید تا دوره نقاهت عمل بینی به پایان برسد.

هشدار: اگر باردار هستید، پس از جراحی بینی از مصرف هرگونه دارویی خودداری کنید. قبل از باردار شدن صبر کنید تا تورم کاهش یابد و بینی بهبود یابد، زیرا ممکن است جراحی اضافی لازم باشد. بیهوشی نیز می تواند برای جنین مضر باشد. بارداری می تواند باعث تورم بیشتر در اطراف بینی شود که ممکن است طولانی تر شود. بهتر است شش ماه تا یک سال بعد از عمل بینی قبل از بارداری صبر کنید.

نکته: بیمارانی که رینوپلاستی انجام داده اند باید شش ماه بعد از جراحی صبر کنند و باردار شوند. تورم داخل بینی در دوران بارداری می تواند باعث مشکلات تنفسی شود و بر بهبودی تاثیر بگذارد. سایر تغییرات در دوران بارداری مانند گرفتگی بینی و احتباس آب نیز می تواند بر بینی پس از جراحی تاثیر بگذارد.

اگر زمان کافی بین عمل بینی و بارداری وجود داشته باشد، هیچ خطری وجود نخواهد داشت. ساختار بینی باید اصلاح شود، زخم ها باید بهبود یابند و تورم اطراف بینی باید از بین برود. به همین دلیل توصیه می شود قبل از اقدام به بارداری حداقل شش ماه بعد از جراحی بینی صبر کنید.

دکتر امیر حسین اسدالله پور با 10سال تجربه در زمینه جراحی بینی استخوانی,جراحی بینی گوشتی,جراحی بینی ترمیمی,جراحی انحراف بینی ,جراحی بینی طبیعی در خدمت شما عزیزان می باشد.برای مشاوره و دریافت ویزیت قبل از عمل با شماره ثبت شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با دستیار دکتر,آقای مرندی برخوردار شوید.

اشتراک مقاله در شبکه های اجتماعی
سوالات متداول
آیا در صورت بارادار بودن می توان جراحی بینی انجام داد؟

هر گونه جراحی که تحت بیهوشی عمومی باشد برای زنان باردار ممنوع است.زیرا بیهوشی و جراحی تاثیر بدی روی جنین می گذارد، توصیه می شود خانم های بارداری که قصد انجام جراحی بینی را دارند دو ماه پس از زایمان این عمل را انجام دهند.

آیا بارداری بعد از جراحی بینی خطرناک است؟

در صورت وجود فاصله زمانی مناسب بین جراحی بینی و بارداری هیچ خطری وجود نخواهد داشت. 

دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی چه نوع بینی را جراحی می نماید؟

دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق متخصص در عمل زیبایی بینی گوشتی و استخونی ,انحرافی و پلیپ ,جراحی های بینی نیمه فانتزی ، طبیعی ، مردانه فانتزی ، عروسکی، ترمیم انحرافی پلیپ می باشد.

آیا مشاوره قبل از عمل بینی رایگان است؟

بله,مشاوره و ویزیت کاملا رایگان می باشد.

نحوه دریافت نوبت و رزرو به چه صورت است؟

لطفا برای مشاوره و رزرو نوبت با دستیار پزشک آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

آیا ساکن هر کجای ایران که باشیم امکان جراحی توسط دکتر اسدالله پور امکان پذیر است؟

بله!انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

هزینه جراحی بینی چقدر است؟

هزینه جراحی بینی بسیار مناسب و ارزان می باشد لطفا برای استعلام قیمت با آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر امیرحسین اسداله پور
جهت تماس کلیک کنید