دکتر امیر حسین اسداله پور

عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از عمل بینی

رینوپلاستی شامل استفاده از تکنیک های جراحی ظریف برای تغییر یا ترمیم ساختار بینی برای درمان مشکلات زیبایی یا عملکردی است. پس از انجام این روش، می‌توانید انتظار عوارض جانبی رایج مانند بی‌حسی، احتقان، کبودی، حساسیت و تورم در طول دوره نقاهت را داشته باشید و بخشی از تورم بعد از عمل، شامل عدم تقارن بینی است.

نامتقارن بودن نوک بینی بعد از جراحی بینی کاملا طبیعی است. بیماران باید انتظار داشته باشند و درک کنند که تورم در هر طرف بینی آنها یکسان نخواهد بود و در نتیجه باعث عدم تقارن می شود. عوامل دیگری مانند تشکیل بافت اسکار، نوار چسب، بخیه ها و آتل ها نیز می توانند باعث ناهمواری سوراخ های بینی شوند.

سوراخ های نامتقارن بینی بعد از جراحی بینی چقدر طول می کشد؟

این عوارض جانبی، از جمله تورم و عدم تقارن، به مرور زمان محو می‌شوند، زیرا دوره نقاهت اولیه در حدود دو هفته به پایان می‌رسد. با این حال، بدانید که روند بهبودی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، بنابراین سطوح فروکش تورم متفاوت خواهد بود. پزشک دستورالعمل های مراقبت های بعدی را برای کمک به به حداقل رساندن تورم و عدم تقارن بینی ارائه می دهد.

دکتر امیر حسین اسدالله پور  ، متخصص گوش و حلق و بینی ، دارای بورد تخصصی جراحی بینی شماره نظام پزشکی 134940,متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق در قائمشهر می باشد.انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از عمل بینی
عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از عمل بینی

دلیل عدم تقارن سوراخ های بینی

روش های جراحی بینی می تواند ظاهر و عملکرد بینی را بهبود بخشد. یکی از سخت ترین کارها حتی برای جراح بینی متخصص ایجاد و حفظ تقارن سوراخ بینی است.در رینوپلاستی اصلاحی، دستیابی به تقارن سوراخ بینی حتی دشوارتر است. این ممکن است به دلیل بافت اسکار، از دست دادن غضروف حمایت کننده در طی جراحی بینی اولیه و تلاش های ناموفق برای باریک کردن سوراخ های بینی باشد.

شکل سوراخ بینی توسط غضروف های نوک بینی، پوست پیچیده شده روی آنها، موقعیت سپتوم بینی، ارتفاع استخوان های زیرین فک بالا (فک بالا) و عضلات گونه و چربی اطراف آن مشخص می شود. اگرچه سوراخ‌های بینی حاوی ماهیچه‌هایی هستند که می‌توانند آن‌ها را شعله‌ور کنند (ناریس گشادکننده قدامی، alar nasalis)، اما این ماهیچه‌ها بسیار نازک هستند و معمولاً روی شکل آن تأثیر زیادی نمی‌گذارند. هنگامی که جراحی زیبایی بینی برداشته می شود، مجدداً موقعیت می گیرد و غضروف را به ناحیه نوک اضافه می کند، شکل سوراخ بینی می تواند بلافاصله یا به تدریج در طول فرآیند بهبود تغییر کند. تورم در حین جراحی می تواند تغییرات را در حین جراحی بینی دشوار کند و پس از آن پیش بینی آن را دشوار کند.

مقاله پیشنهادی:  عمل بینی در چه کسانی خطرناک است؟

سوراخ‌های بینی ممکن است به دلیل فلر آلار، عرض آلار نامتقارن، جمع شدن سوراخ‌های بینی، نمایش بیش از حد کلوملار و انحراف ستونی ناهموار یا نامناسب به نظر برسند. فلر و عرض آلار را می توان با جراحی اصلاح پایه آلار کنترل کرد، اما در صورت کاهش بیش از حد عرض آلار به راحتی قابل بازیابی نیست. 

نمایان شدن بیش از حد سوراخ‌های بینی می‌تواند ناشی از جمع شدن سوراخ‌های بینی یا افتادگی ستونی باشد. هنگامی که از انقباض خفیف تا متوسط سوراخ بینی رخ می دهد، با پیوند غضروف درمان می شود تا بتواند لبه سوراخ بینی را به سمت پایین فشار دهد. این را می توان با تغییر موقعیت غضروف آلار در بالای سوراخ بینی در صورت نیاز ترکیب کرد. هنگامی که انقباض شدید است، پس پوشش داخلی لبه سوراخ بینی نیز باید کشیده شود. در این موارد از پیوندهای کامپوزیتی با استفاده از پوست و غضروف با هم از گوش استفاده می شود. پوست در داخل لبه سوراخ بینی قرار می گیرد تا لبه سوراخ بینی را تا چه اندازه می توان به سمت پایین کشیده شود و غضروف حمایت ساختاری را اضافه می کند.

هنگامی که کلوملا بیش از حد آویزان یا منحرف شده است، لبه پایینی تیغه بینی باید صاف و کوتاه شود. سپس، پس از صاف شدن، بخش‌هایی از غضروف‌های نوک (که به آن crura میانی گفته می‌شود) در کلوملا بلند می‌شوند تا به تیغه‌ای که اکنون کوتاه‌تر است، برسند و در آنجا دوخته شوند. اغلب برخی از پوست های داخلی نیز باید برداشته شوند تا اطمینان حاصل شود که ترمیم دائمی است. این نوعی از تکنیک “زبان در شیار” است.

تقارن سوراخ بینی یک بخش چالش برانگیز در هر جراحی بینی و جراحی بینی ترمیمی است. جراح بینی باتجربه می تواند با استفاده از تکنیک های پیشرفته جراحی بینی مانند مواردی که در بالا توضیح داده شد، پیشرفت هایی را انجام دهد تا تقارن بهتر در موارد چالش برانگیز حاصل شود. تصویربرداری عکس قبل از عمل می تواند به تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی از طریق جراحی قابل دستیابی است و چه چیزی نمی تواند به دست آید کمک کند.

عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از عمل بینی

آیا ناهمواری سوراخ های بینی بعد از جراحی بینی طبیعی است؟

ناهمواری سوراخ های بینی بعد از جراحی بینی بسیار طبیعی است. همانطور که بینی شما بعد از جراحی متورم می شود و بهبود می یابد، آنچه را که به عنوان جراحات ناشی از جراحی درک می کند، برطرف می کند. ممکن است یک سوراخ بینی سریعتر از سوراخ دیگر بهبود یابد و ظاهری ناهموار به شما بدهد.این امر به ویژه در صورتی صادق است که برای یکنواخت کردن اندازه سوراخ های بینی خود جراحی کرده باشید.

مقاله پیشنهادی:  عطسه و سرفه بعد از جراحی بینی

بنابراین، اگر بعد از جراحی سوراخ‌های بینی شما متفاوت به نظر می‌رسند، فوراً وحشت نکنید. ممکن است تا یک سال طول بکشد تا بینی شما به طور کامل بهبود یابد و شکل جدید خود را به خود بگیرد.

برخی از بینی ها به طور طبیعی دارای سوراخ های بینی ناهموار هستند. یک جراح پلاستیک خوب قبل از جراحی بینی متوجه این موضوع می شود و توصیه هایی را ارائه می دهد.

اگر بعد از یک سال، سوراخ های بینی شما هنوز ناهموار و نامتقارن است یا در طول روند بهبودی بیش از حد نگران هستید، به جراح پلاستیک خود مراجعه کنید. آنها قادر خواهند بود وضعیت شما را ارزیابی کنند و در صورت لزوم درمان را توصیه کنند.

عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از عمل بینی

نحوه رفع عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از جراحی بینی

اگر بعد از بهبودی سوراخ های بینی شما هنوز ناهموار و نامتقارن هستند، ممکن است لازم باشد آن را اصلاح کنید. با جراح پلاستیک خود قرار ملاقات بگذارید تا در مورد گزینه های خود صحبت کنید.

برخی از گزینه ها عبارتند از:

استفاده از پرکننده های پوستی

برخی از عدم تقارن بینی را می توان به راحتی با پرکننده های پوستی (فیلر) درمان کرد تا حجم در نواحی بینی افزایش یابد تا اندازه ها یکسان شود. این درمان دائمی نیست، اما هیچ زمان قطعی ندارد و این روش در عرض چند دقیقه انجام می شود. توصیه می کنیم برای این روش با یک جراح پلاستیک مشورت کنید، زیرا برای تزریق مقدار مناسبی از فیلر برای بینی شما نیاز به تخصص دارد.

جراحی بینی اصلاحی

برای معدود بیمارانی که بینی آنها به با فیلر بهبود نمی یابد، انجام عمل بینی ترمیمی ممکن است بهترین گزینه شما باشد. پزشک به دقت تقارن بینی شما را اصلاح می کند. 

صبر کنید

اگر کمتر از یک سال گذشته باشد، پزشک ممکن است قبل از تغییر تقارن بینی به شما توصیه کند صبر نمایید!

چرا پیروی از توصیه های جراح مهم است؟

بهترین ابزار برای رفع عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از جراحی بینی مراجعه به جراح پلاستیک معتبر است. پزشک دارای مدرک پزشکی و باتجربه , بینی شما ، نوع پوست، قومیت و غضروف شما را به طور کامل ارزیابی می کند تا جذاب ترین و ایمن ترین درمان ها را برای بینی شما توصیه کند.

جراح شما نیز به شما توصیه هایی می کند. رعایت این نکات بهترین شانس شما برای بهبود صحیح بینی است.جراح شما توصیه می کند از رقیق کننده های خون، ورزش های سنگین و دست زدن به بینی خود (همراه با موارد دیگر) خودداری کنید. همه اینها برای جلوگیری از ایجاد بافت اسکار اضافی، کمک به بهبود سریع بینی و جلوگیری از نیاز به جراحی زیبایی بینی در آینده است.

عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از عمل بینی

آیا می توانم برای جلوگیری از این عارضه کاری انجام دهم؟

اگر به جراحی بینی فکر می کنید، و نگرانی در مورد ناهمواری و عدم تقارن سوراخ های بینی به عنوان نتیجه بالقوه این عمل دارید، مهم است که با یک جراح باتجربه کار کنید که می تواند خطر را به حداقل برساند.

مقاله پیشنهادی:  جراحی بینی در فصل سرما

بهترین راه برای جلوگیری از عوارض جراحی انتخاب فردی است که می داند چه کاری انجام می دهد. علاوه بر این، اگر بعد از جراحی دچار تورم شدید، مهم است که دستورالعمل‌های جراح خود را به دقت دنبال کنید.این به کاهش احتمال ناهمواری سوراخ های بینی در نتیجه تورم کمک می کند.

دکتر امیر حسین اسدالله پور با 10سال تجربه در زمینه جراحی بینی استخوانی,جراحی بینی گوشتی,جراحی بینی ترمیمی,جراحی انحراف بینی ,جراحی بینی طبیعی در خدمت شما عزیزان می باشد.برای مشاوره و دریافت ویزیت قبل از عمل با شماره ثبت شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با دستیار دکتر,آقای مرندی برخوردار شوید.

اشتراک مقاله در شبکه های اجتماعی
سوالات متداول
عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از عمل بینی چه مدت طول می کشد؟

تورم و عدم تقارن، به مرور زمان محو می‌شود، زیرا دوره نقاهت اولیه در حدود دو هفته به پایان می‌رسد. با این حال، بدانید که روند بهبودی از فردی به فرد دیگر متفاوت است،

دلیل عدم تقارن سوراخ های بینی چیست؟

شکل سوراخ بینی توسط غضروف های نوک بینی، پوست پیچیده شده روی آنها، موقعیت سپتوم بینی، ارتفاع استخوان های زیرین فک بالا (فک بالا) و عضلات گونه و چربی اطراف آن مشخص می شود.نمایان شدن بیش از حد سوراخ‌های بینی می‌تواند ناشی از جمع شدن سوراخ‌های بینی یا افتادگی ستونی باشد.

روشهای عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از جراحی بینی چه هستند؟

استفاده از پرکننده های پوستی

جراحی بینی اصلاحی

صبر کنید!

دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی چه نوع بینی را جراحی می نماید؟

دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق متخصص در عمل زیبایی بینی گوشتی و استخونی ,انحرافی و پلیپ ,جراحی های بینی نیمه فانتزی ، طبیعی ، مردانه فانتزی ، عروسکی، ترمیم انحرافی پلیپ می باشد.

آیا مشاوره قبل از عمل بینی رایگان است؟

بله,مشاوره و ویزیت کاملا رایگان می باشد.

نحوه دریافت نوبت و رزرو به چه صورت است؟

لطفا برای مشاوره و رزرو نوبت با دستیار پزشک آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

آیا ساکن هر کجای ایران که باشیم امکان جراحی توسط دکتر اسدالله پور امکان پذیر است؟

بله!انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

هزینه جراحی بینی چقدر است؟

هزینه جراحی بینی بسیار مناسب و ارزان می باشد لطفا برای استعلام قیمت با آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر امیرحسین اسداله پور
جهت تماس کلیک کنید