دکتر امیر حسین اسداله پور

بهترین سن جراحی بینی

رینوپلاستی یا جراحی بینی نوعی جراحی پلاستیک است که ظاهر و عملکرد بینی را بهبود می بخشد. در حالی که جراحی بینی از نظر فنی می تواند در هر سنی انجام شود، به طور کلی حداقل سن ایده آل برای جراحی بینی وجود دارد و این سن بر اساس جنسیت متفاوت است.

رینوپلاستی (عمل بینی) چیست؟

رینوپلاستی که به عنوان جراحی بینی نیز شناخته می شود، نوعی جراحی زیبایی است که با هدف بهبود ظاهر و عملکرد بینی انجام می شود. رینوپلاستی می تواند تعادل صورت را بازیابی یا ایجاد کند، مشکلاتی مانند برآمدگی های پل بینی را از بین ببرد و به بیمار کمک کند در صورت شکل یا ساختار بینی راحت تر نفس بکشد  به طور طبیعی (به عنوان مثال، به دلیل انحراف تیغه بینی) یا به دلیل آسیب یا آسیب. تروما و مجرای بینی را مسدود می کند.

انواع مختلف جراحی بینی چیست؟

دو نوع مختلف جراحی بینی وجود دارد: جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته.

در جراحی بینی باز که به آن رینوپلاستی خارجی نیز گفته می شود، جراح یک برش کوچک روی کلوملا، بافت نرمی که سوراخ های بینی را جدا می کند، ایجاد می کند. پس از ایجاد برش، جراح می تواند به راحتی به استخوان زیرین و ساختار غضروف بینی دسترسی پیدا کند.

رینوپلاستی باز به جراح این امکان را می دهد که پوست بینی را از نوک بینی بلند کند تا به استخوان زیرین و غضروف نوک بینی دسترسی پیدا کند که امکان تغییر شکل قابل توجهی را فراهم می کند. علاوه بر این، رینوپلاستی باز امکان بخیه زدن یا پیوند را آسان‌تر می‌کند و به جراح دید واضح‌تری از عمل می‌دهد. رینوپلاستی باز می تواند تغییر دقیق تر و شدیدتری در شکل و ساختار بینی شما نسبت به جراحی بینی بسته را تسهیل کند. با این حال، این روش می تواند منجر به تورم و کبودی قابل توجهی در طول دوره نقاهت شود. این روش در حالی انجام می شود که بیمار تحت بیهوشی عمومی یا آرامبخشی گرگ و میش باشد.

رینوپلاستی بسته که به آن رینوپلاستی داخلی نیز گفته می شود، شامل برش هایی در داخل بینی بیمار از طریق سوراخ های بینی است. این روش کمتر نفوذی است و اغلب برای اصلاح راه های هوایی مسدود شده، مشکلات جزئی نوک بینی یا کاهش برآمدگی پل استفاده می شود. برای بیمارانی که فقط به حداقل کار نیاز دارند ایده آل است.

سن مشخصی وجود ندارد که سن مناسبی برای جراحی بینی باشد. با این حال، برخی از پارامترها وجود دارد که بیماران باید در آنها قرار گیرند تا به عنوان کاندیدای درمان در نظر گرفته شوند. اکثر بیمارانی که برای جراحی بینی برنامه ریزی می کنند در محدوده سنی 18 تا 40 سال قرار دارند. در حالی که این زمان اغلب به عنوان زمان بندی ایده آل در نظر گرفته می شود که در آن باید این روش را برنامه ریزی کنید، به این معنی نیست که افراد بالای 40 سال یا کمتر از 18 سال سن دارند. از این رویه محروم می شوند.

نوجوانان، جوانان، میانسالان و افراد مسن همگی می توانند  برای بهبود بینی و رسیدن به اهداف زیبایی شناسی بینی خود برای جراحی بینی برنامه ریزی کنند. اینکه آیا شما واجد شرایط درمان هستید، همه به اهداف شما، سلامت فعلی، سابقه پزشکی و تمایل شما برای انجام این روش جراحی بستگی دارد.

دکتر امیر حسین اسدالله پور  ، متخصص گوش و حلق و بینی ، دارای بورد تخصصی جراحی بینی شماره نظام پزشکی 134940,متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق در قائمشهر می باشد.انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

بهترین سن جراحی بینی
بهترین سن جراحی بینی

جراحی بینی و نوجوانان

بسیاری از نوجوانان علاقه مند به انجام جراحی بینی برای اهداف زیبایی هستند. عامل اصلی در تعیین اینکه آیا یک نوجوان واجد شرایط این روش است یا خیر این است که آیا بینی او به طور کامل شکل گرفته است و دیگر رشد نمی کند. این چیزی است که جراح مجرب کلبنیک ما می تواند در طول مشاوره اولیه آن را تشخیص دهد. در حالی که 18 سالگی سن فنی بزرگسالی است، بینی برخی از نوجوانان کاملاً شکل گرفته است و در سن 15 یا 16 سالگی رشد خود را متوقف کرده است.

بسیاری از نوجوانان می خواهند ظاهر بینی خود را بهبود بخشند یا عیوب ناشی از ژنتیک یا در نتیجه تحمل آسیب های ورزشی یا غیر ورزشی را اصلاح کنند. اگر شما یک نوجوان علاقه مند به جراحی بینی هستید، مشاوره اولیه با جراح ما می تواند مشخص کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا خیر.

مقاله پیشنهادی:  هزینه جراحی بینی

رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی اصطلاح فنی برای یک روش جراحی است که برای بهبود اندازه، شکل، ظاهر یا عملکرد بینی طراحی شده است. همچنین به عنوان جراحی بینی یا در اصطلاح فرهنگی به عنوان “جراحی بینی” شناخته می شود. این روش می تواند برخی از نتایج زندگی را تغییر دهد، به خصوص برای کسانی که به دلیل بینی خود نسبت به ظاهر کلی خود اعتماد به نفس کمتری دارند.

اهداف متعددی برای جراحی بینی وجود دارد. برای برخی، این روشی برای بهبود ظاهر بینی است. عملکرد بینی آنها مشکلی ندارد و مشکلی برای تنفس ندارند. آنها صرفاً می خواهند با تنظیم اندازه، شکل یا نسبت بینی خود، عیوب زیبایی شناختی را برطرف کنند.

سپس، برخی از بیماران به سادگی می خواهند عملکرد بینی خود را بهبود بخشند. آنها تمایلی به تغییر ظاهر خود ندارند اما به دلیل شرایطی مانند انحراف سپتوم در تنفس مشکل دارند. کسانی که می خواهند عملکرد بینی خود را بهبود بخشند می توانند این روش را برای بهبود جریان هوا و تنفس برنامه ریزی کنند.

بهترین سن جراحی بینی

از چه سنی می توان بینی را عمل کرد؟

در کلینیک دکتر امیر حسین اسدالله پور، یکی از متداول‌ترین سوالاتی که دریافت می‌کنیم این است که “برای عمل بینی باید چند سال داشته باشید؟” با بسیاری از افراد درخواست می کنند که آیا می توانند در سن 16 یا حتی 14 سالگی عمل بینی انجام دهند؟

دستورالعمل‌های هیئت پزشکی  مشخص می‌کند که حداقل سنی که یک فرد می‌تواند جراحی بینی را انجام دهد، ۱۸ سالگی است، زیرا این زمانی است که رشد و تکامل صورت او به پایان می‌رسد. در حالی که حداقل سن مشخصی برای جراحی بینی وجود ندارد، بیماران جوانی که مایل به جراحی بینی به دلایل زیبایی هستند باید صبر کنند تا از نظر عاطفی به اندازه کافی بالغ شوند تا بتوانند با بهبودی و تغییرات صورت خود کنار بیایند.

در انتهای دیگر طیف، بیماران مسن می توانند تا زمانی که از نظر پزشکی مناسب باشند، تحت عمل جراحی بینی قرار گیرند. در واقع، عمل بینی یک روش رایج در میان این جمعیت است. با بالا رفتن سن، غضروف بینی نازک‌تر می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و باعث می‌شود که نوک بینی بلندتر و افتاده شود. در نتیجه، بسیاری از بیماران مسن برای بازگرداندن هماهنگی صورت و بهبود عملکرد بینی، جراحی بینی را انتخاب می کنند.

بهترین سن برای عمل بینی چه سنی است؟

اگرچه برخی از شرایط پزشکی ممکن است نیاز به انجام عمل بینی در سنین پایین‌تر داشته باشد، توصیه می‌کنیم قبل از جستجوی جراحی بینی برای اهداف زیبایی تا 18 سالگی صبر کنید. بسیاری از پزشکان انجام جراحی بینی را برای بیماران مسن تر ترجیح می دهند زیرا رشد بدن آنها متوقف شده است. این امر میزان خطر درگیر را کاهش می دهد و اطمینان بیشتری را در مورد نتیجه نهایی ایجاد می کند، زیرا با افزایش سن بیمار احتمال کمتری بر روی جراحی بینی تاثیر می گذارد.

آیا می توانید عمل بینی جزئی انجام دهید؟

جراحی بینی می تواند از نظر پیچیدگی و مدت زمان بسیار متفاوت باشد، زیرا این عمل همیشه متناسب با نیازهای خاص بیمار طراحی می شود. خواسته های مختلف به تکنیک های متفاوتی نیاز دارند. به عنوان مثال، غضروف ممکن است برای اصلاح نوک بینی برداشته شود، در حالی که سایر کارهای بینی می تواند شامل شکستن و تنظیم مجدد استخوان های بینی برای ایجاد ظاهری باریک و صاف تر باشد. تمایز مهم دیگر این است که رویکرد باز یا بسته اتخاذ شود. در طی جراحی بینی بسته، پزشک از طریق سوراخ‌های بینی به بینی دسترسی پیدا می‌کند با این حال، با عمل بینی باز، جراح ممکن است یک برش خارجی در بافت بین سوراخ‌های بینی شما ایجاد کند تا پوست را بالا بکشد و ساختار داخلی را در معرض دید قرار دهد.

در حالی که عمل بینی می تواند بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشد، حتی یک تغییر کوچک در یک قسمت از بینی می تواند ظاهر و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد. چه بزرگسال و چه نوجوان، هیچ جراحی بدون خطری وجود ندارد و ضروری است قبل از انجام جراحی بینی با یک جراح مجرب صحبت های صادقانه و شفاف داشته باشید.

اگر می خواهید تعیین کنید چه سنی می توانید عمل بینی انجام دهید، بهترین مکان برای شروع این است که یک وقت مشاوره رزرو کنید با شماره ثبت شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.

آیا حداقل سن برای عمل بینی وجود دارد؟

اغلب، نوجوانان ممکن است به دلیل ظاهر بینی خود، مشکلاتی با تصور منفی از خود داشته باشند. اگر کج باشد، نوک یا قلاب پیازی داشته باشد یا به طور کلی با بقیه قسمت‌های صورتشان نامتناسب باشد. به طور کلی، تا زمانی که بینی به اندازه کامل رشد نکرده است، یک نوجوان نباید جراحی زیبایی بینی انجام دهد. این بدان معناست که حداقل سن برای عمل بینی در دختران بین 15 تا 16 سال و در پسران بین 16 تا 17 سال است.

مقاله پیشنهادی:  دستورات قبل از عمل بینی

استثنا برای حداقل سن

بیماران در صورت داشتن ناتوانی مادرزادی صورت مانند شکاف کام که شکافی بین لب بالایی یا سقف دهان است، زمانی که کمتر از حداقل سن هستند، می توانند عمل بینی انجام دهند. نیازی نیست فردی که با شکاف کام متولد شده است صبر کند تا به حداقل سن توصیه شده برای جراحی بینی برسد زیرا این نقص صورت به راحتی با جراحی بینی قابل رفع است.

آیا حداکثر سن برای عمل بینی وجود دارد؟

خیر، هیچ محدودیت سنی برای عمل بینی وجود ندارد. تا زمانی که بیمار از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد، جراحان پلاستیک می توانند جراحی بینی را در هر سنی بالاتر از حداقل انجام دهند.

بهترین سن جراحی بینی

آیا کودکان می توانند جراحی بینی انجام دهند؟

کودکان نباید تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار گیرند زیرا آنها هنوز در حال رشد هستند و همچنین بینی آنها نیز همینطور است. زمانی که رشد فرد متوقف شد، جراحی بینی ایمن و موثر است. هر فردی متفاوت است، اما به طور کلی، دختران را می توان کاندیدای جراحی بینی در حدود 15 یا 16 سالگی و پسران را یک یا دو سال بعد از آن در نظر گرفت.

نوجوانان چه چیزهایی را باید در مورد جراحی بینی بدانند؟

نوجوانان، مانند همه بیماران جراحی بینی، باید برخی از جنبه های مهم این عمل را قبل از مراجعه درک کنند.

رینوپلاستی شکل بینی شما را تغییر می دهد، اما شخصیت شما را تغییر نمی دهد. نوجوانانی که اهداف بدنی غیر واقعی دارند یا فکر می‌کنند جراحی پلاستیک می‌تواند جلوی قلدری دیگران را بگیرد، باید دو بار در مورد جراحی بینی فکر کنند.

بسته به وسعت عمل بینی شما، جراحی شما می تواند کمتر از یک ساعت یا تا چهار ساعت طول بکشد. وقتی تمام شد، می‌توانید انتظار داشته باشید که کمی احساس ناراحتی کنید و مقداری کبودی و تورم ببینید. 

بیشتر نوجوانان نمی توانند یک هفته کامل از مدرسه را بدون رنج تحصیلی تعطیل کنند، بنابراین ایده خوبی است که این روش را در تابستان برنامه ریزی کنید.

اگر می خواهید شکل یا عملکرد بینی خود را تغییر دهید، سن شما مهم نیست، اما سلامت شما مهم است. پس از تکمیل مرحله رشد اولیه، می‌توانید در هر زمانی در طول زندگی‌تان جراحی زیبایی بینی انجام دهید تا زمانی که بدن‌تان آماده باشد. دکتر مک دونالد قبل از اینکه روی پروسیجر شما را چراغ سبز نشان دهد، مطمئن می شود که شما به اندازه کافی سالم هستید. ممکن است کاندیدای خوبی نباشید اگر موارد زیر را داشته باشید:

بیماری قلبی
مشکلات خونریزی
دیابت
مشکلات ریوی

بهترین سن جراحی بینی

آیا جراحی زیبایی بینی خطراتی دارد؟


در کلینیک ما، عمل جراحی زیبایی بینی شما توسط دکتر امیر حسین اسدالله پور، که به دلیل فعالیت در جراحی بینی و جراحی صورت شناخته شده است، انجام می شود. روش شما با خیال راحت و با بالاترین استانداردها انجام خواهد شد. با این حال، مانند همه جراحی‌ها، باید اقداماتی را بعد از عمل انجام دهید تا از بهبودی بدون عارضه اطمینان حاصل کنید.

به طور معمول، بیماران رینوپلاستی مقداری کبودی و تورم زیر چشم را تجربه می کنند که پس از سه روز شروع به فروکش کرده و پس از تقریباً سه هفته به طور کامل فروکش می کند. در طول دوره بهبودی، بیماران جراحی بینی باید از فعالیت بدنی شدید خودداری کنند، قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداقل برسانند و از الکل و سیگار خودداری کنند.

جراحی بینی ممکن است منجر به زخم شود، اما حداقل خواهد بود. اسکار خارجی حاصل از عمل بینی معمولاً روی کلوملا ظاهر می شود و معمولاً غیرقابل تشخیص است.

آیا نتایج جراحی بینی با افزایش سن تغییر می کند؟

با افزایش سن، ویژگی های صورت شما به طور طبیعی تغییر می کند، از جمله بینی شما، حتی پس از عمل جراحی بینی. با این حال، هدف از جراحی زیبایی بینی این است که به بینی ظاهری متعادل، متناسب و طبیعی بدهد. هر گونه تغییر قابل مشاهده در بینی شما با افزایش سن، حتی پس از جراحی بینی، یک تکامل طبیعی از تقارن و تعادل طبیعی ایجاد شده توسط عمل جراحی بینی شما خواهد بود.

اگر قرار است مشاوره جراحی زیبایی بینی داشته باشید، مهم است که اهداف کلی و نتایج مورد نظر خود را بدانید. تحقیق خود را انجام دهید و چند عکس قبل و بعد بیاورید که نمونه های خوبی از نوع کاری است که می خواهید انجام دهید  اما به یاد داشته باشید که واقع بینانه باشید. در طول مشاوره، شما با جراح خود کار خواهید کرد تا در مورد نتایج مورد نظر خود صحبت کنید و بدانید که چه نوع روش جراحی بینی برای شما مناسب است.

مقاله پیشنهادی:  کبودی چشم بعد از عمل بینی

اگر شما یا نوجوانتان علاقه مند به جراحی زیبایی بینی برای تغییر شکل بینی هستید، امروز با شماره ثبت شده در سایت تماس بگیرید تا مشاوره خود را تعیین کنید.

رینوپلاستی برای نوجوانان

سن مشخصی برای انجام جراحی بینی وجود ندارد. با این حال، بینی شما باید رشد خود را متوقف کرده باشد، در غیر این صورت ممکن است با ادامه رشد بعد از جراحی، تغییر شکل پیدا کند. معمولا رشد بینی در سنین 14 تا 16 سالگی متوقف می شود. یکی از راه های بررسی این است که ببینیم آیا پاها در طی یک سال رشد کرده اند یا خیر.

علاوه بر الزامات جسمی، یک نوجوان باید از نظر روحی برای جراحی زیبایی نیز آماده باشد. آنها همچنین باید انتظارات واقع بینانه داشته باشند و این کار را برای خودشان انجام دهند.

یک نوجوان ممکن است کاندید مناسبی برای جراحی بینی باشد اگر:

بینی آنها به حدی تغییر شکل داده است که باعث قلدری یا اضطراب روحی می شود.
بینی آنها باعث خجالت  قابل توجهی می شود.
آنها می دانند که عمل بینی بلیط جادویی برای زندگی بهتر نیست.
نوجوانان زیر 18 سال برای انجام عمل جراحی انتخابی، از جمله جراحی بینی، به رضایت والدین نیاز دارند.

این مهم است که بدانیم رینوپلاستی یک جراحی بزرگ است که به زمان قابل توجهی برای بهبودی نیاز دارد. بسته به اینکه روش شما چقدر گسترده یا پیچیده بود، ممکن است بین 3 تا 10 روز طول بکشد تا برای بازگشت به محل کار یا مدرسه آماده شوید.

نتایج نهایی خود را بلافاصله نخواهید دید. تورم ناشی از جراحی زیبایی بینی ممکن است تا یک سال طول بکشد تا به طور کامل فروکش کند، اگرچه شما باید بتوانید در عرض چند ماه ایده خوبی از ظاهر بینی جدید خود داشته باشید. در طول روند بهبودی صبور باشید و وقتی بینی شما به همان شکلی که بلافاصله آن را تصور کرده اید به نظر نمی رسد ناامید نشوید.

برش هایی برای عمل زیبایی بینی در داخل سوراخ های بینی ایجاد می شود تا جای زخم قابل مشاهده نباشد. سپس بینی از داخل تغییر شکل می دهد. جراحان ما بسیاری از جراحی های بینی را در نوجوانان و بزرگسالان انجام داده اند و می توانند آناتومی صورت شما را در نظر بگیرند و بهترین بینی را برای صورت شما ارائه دهند.

دکتر امیر حسین اسدالله پور با 10سال تجربه در زمینه جراحی بینی استخوانی,جراحی بینی گوشتی,جراحی بینی ترمیمی,جراحی انحراف بینی ,جراحی بینی طبیعی در خدمت شما عزیزان می باشد.برای مشاوره و دریافت ویزیت قبل از عمل با شماره ثبت شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با دستیار دکتر,آقای مرندی برخوردار شوید.

اشتراک مقاله در شبکه های اجتماعی
سوالات متداول
بهترین سن جراحی بینی چه سنی می باشد؟

سن مشخصی وجود ندارد که سن مناسبی برای جراحی بینی باشد. با این حال، برخی از پارامترها وجود دارد که بیماران باید در آنها قرار گیرند تا به عنوان کاندیدای درمان در نظر گرفته شوند. اکثر بیمارانی که برای جراحی بینی برنامه ریزی می کنند در محدوده سنی 18 تا 40 سال قرار دارند.

آیا کودکان می توانند جراحی بینی انجام دهند؟

کودکان نباید تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار گیرند زیرا آنها هنوز در حال رشد هستند و همچنین بینی آنها نیز همینطور است. زمانی که رشد فرد متوقف شد، جراحی بینی ایمن و موثر است.

آیا حداکثر سن برای عمل بینی وجود دارد؟

خیر، هیچ محدودیت سنی برای عمل بینی وجود ندارد. تا زمانی که بیمار از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد، جراحان پلاستیک می توانند جراحی بینی را در هر سنی بالاتر از حداقل انجام دهند.

 
دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی چه نوع بینی را جراحی می نماید؟

دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق متخصص در عمل زیبایی بینی گوشتی و استخونی ,انحرافی و پلیپ ,جراحی های بینی نیمه فانتزی ، طبیعی ، مردانه فانتزی ، عروسکی، ترمیم انحرافی پلیپ می باشد.

آیا مشاوره قبل از عمل بینی رایگان است؟

بله,مشاوره و ویزیت کاملا رایگان می باشد.

نحوه دریافت نوبت و رزرو به چه صورت است؟

لطفا برای مشاوره و رزرو نوبت با دستیار پزشک آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

آیا ساکن هر کجای ایران که باشیم امکان جراحی توسط دکتر اسدالله پور امکان پذیر است؟

بله!انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

هزینه جراحی بینی چقدر است؟

هزینه جراحی بینی بسیار مناسب و ارزان می باشد لطفا برای استعلام قیمت با آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر امیرحسین اسداله پور
جهت تماس کلیک کنید