دکتر امیر حسین اسداله پور

عوارض عمل بینی

یکی از شایع ترین عوارض جراحی بینی، بینی جدیدی است که بیمار آن را دوست ندارد. به عنوان مثال، پس از یک روش ناموفق، بینی ممکن است بیش از حد یا کمتر اصلاح شود، یا ممکن است بیمار دارای یک برآمدگی مداوم، ناهنجاری های مختلف، ظاهری شبیه منقار، یک پل نامنظم، یا نوک بینی تغییر شکل، یا نامتقارن باشد. یا، بینی ممکن است به سادگی غیرجذاب یا غیرطبیعی به نظر برسد و باعث شود بیمار هر بار که در آینه نگاه می کند احساس ناراحتی کند. در بسیاری از این موارد، تنها راه حل، یک روش استفاده از پیوند غضروف است. متأسفانه بینی بسیار ظریف و پیچیده است، حتی یک تجدید نظر ممکن است هرگز یک عمل بینی “نادرست” را اصلاح نکند.تصمیم برای انجام جراحی پلاستیک بسیار شخصی است. شما باید تصمیم بگیرید که آیا مزایای آن به اهداف شما می رسد و آیا خطرات و عوارض احتمالی جراحی بینی قابل قبول است یا خیر.

خطرات جراحی زیبایی بینی عبارتند از:

خطرات بیهوشی
تغییر در احساس پوست (بی حسی یا درد)
دشواری در تنفس
عفونت
سوراخ شدن تیغه بینی (یک سوراخ در تیغه بینی) نادر است
بهبود ضعیف زخم یا اسکار
امکان جراحی تجدید نظر
تغییر رنگ و تورم پوست
ظاهر نامطلوب بینی
این خطرات و سایر خطرات قبل از رضایت شما به طور کامل مورد بحث قرار خواهند گرفت. مهم است که تمام سوالات خود را مستقیماً با جراح پلاستیک خود مطرح کنید.

دکتر امیر حسین اسدالله پور  ، متخصص گوش و حلق و بینی ، دارای بورد تخصصی جراحی بینی شماره نظام پزشکی 134940,متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق در قائمشهر می باشد.انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

عوارض عمل بینی
عوارض عمل بینی

عوارض مهم عمل بینی

برای جلوگیری از عوارض مهم عمل بینی، دکتر امیر حسین اسدالله پور دو مهارت مهم را در عمل جراحی بینی دارد: تخصص فنی و چشم هنری!داشتن این دو مهارت بسیار مهم است زیرا جراحی زیبایی بینی جزیی از هنر و علم است. به این ترتیب، به مقدار زیادی ظرافت و همچنین یک رویکرد فنی شده نیاز دارد که می تواند نتیجه موفقیت آمیز را تضمین کند. علاوه بر این، دکتر امیر حسین اسدالله پور زمان قابل توجهی را طی دو ویزیت صرف می کند و جزئیات آناتومی بینی شما را بررسی می کند و به شما کمک می کند تعیین کنید که چه چیزی باید تغییر کند. او به سادگی عکس شما را نمی گیرد و آن را فتوشاپ نمی کند و به شما یک بینی بی نقص غیرواقعی می دهد.در زیر به مشکلات و عوارض عمده عمل بینی می پردازیم:

خونریزی و عفونت

هر زمان که جراحی بینی می کنید، این احتمال وجود دارد که خونریزی شدید و یا عفونت بینی را تجربه کنید. خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که جراح شما می تواند این خطرات را به حداقل برساند و ایمنی شما را تضمین کند. به عنوان مثال، دکتر اسدالله پور از شما می خواهد تا دو هفته کامل قبل از عمل، مصرف داروها، مکمل ها و داروهای ضد التهابی را که ممکن است خطر خونریزی شما را افزایش دهند، متوقف کنید. برای جلوگیری از عفونت، بهتر است  که از یک هفته قبل از عمل جراحی، از کرم آنتی بیوتیک قوی در بینی خود استفاده کنید. علاوه بر این، آنتی‌بیوتیک‌هایی را در زمان و بعد از عمل جراحی تجویز می شود را به دقت مصرف نمایید.

مشکلات تنفسی

این یکی از مهم ترین عوارض جراحی بینی است. اکثر جراحی های زیبایی بینی به کوچکتر کردن بینی نیاز دارند. و اغلب این کار به ضرر عملکرد بینی است. بینی ضعیف می شود و از این رو با گذشت زمان مجرای بینی به خطر می افتد و منجر به تنفس ضعیف می شود. و ممکن است به صورت خروپف، عدم تحمل ورزش و مشکلات در خواب ظاهر شود. برای جلوگیری از این اتفاق، در جراحی بینی باید از روش بازسازی به جای کاهشی استفاده کرد. این بدان معناست که در حالی که بینی جذاب‌تر می شود نه تنها تنفس شما تغییر نمی کند، بلکه در بسیاری از موارد این ساختار حیاتی را بهبود می بخشد تا تنفس شما پس از جراحی تقویت شود.

مقاله پیشنهادی:  قطره برای گرفتگی بینی بعد از عمل بینی
عوارض عمل بینی

اسکار ضعیف جراحی بینی

دو روش برای انجام جراحی بینی وجود دارد. روش اول روش جراحی بینی بسته است که شامل ایجاد برش فقط در داخل بینی است. روش دوم، روش جراحی بینی باز است، که برش های جزئی در قسمت بیرونی ساختار بینی، در امتداد پوستی که سوراخ های چپ و راست بینی را به هم متصل می کند، می طلبد. در هر دو مورد، جای زخم ضعیف می تواند منجر به عوارض شود. به عنوان مثال، بافت اسکار تهاجمی در داخل بینی می‌تواند حجیم شود، که می‌تواند منجر به نامنظم شدن کانتور بینی شود. جای زخم های قابل مشاهده و نامطلوب خارج از بینی می تواند ظاهر کلی شما را کاهش دهد و مشخص کند که عمل بینی انجام شده است.

دکتر اسدالله پور می داند که بیمارانش تا چه اندازه نگران اسکارهای جراحی زیبایی بینی هستند و تمام تلاش خود را می کند تا مطمئن شود که علائم کوچک، ضعیف و خوب التیام یافته است. به این ترتیب، او شخصاً تمام برش های خود را می بندد تا اطمینان حاصل شود که بیمارانش با بهترین نتیجه زیبایی ممکن ظاهر می شوند. 


سوراخ شدن سپتوم بینی

سپتوم بینی شما دیواره ای است که راه هوایی چپ و راست را از هم جدا می کند. در موارد نادر، این دیواره ممکن است در حین جراحی بینی سوراخ شده و باعث فشار بینی، صدای سوت هنگام تنفس، ترشحات خونی، پوسته پوسته شدن، مشکلات تنفسی، ناراحتی و به طور بالقوه فرو ریختن بینی با گذشت زمان شود.

اینکه آیا این عارضه برای شما اتفاق بیفتد یا نه، کاملاً در دست جراح شما است, به همین دلیل است که انتخاب جراح با دقت بسیار مهم است. 

عوارض عمل بینی

مانند هر جراحی، مزایا، خطرات و نتایج نهایی همیشه تضمین نمی شود. لازم به ذکر است که جراحی بینی یک عمل انتخابی است و نیازی به انجام آن نیست. جراحی زیبایی بینی ممکن است دارای معایبی باشد که به خوبی توضیح داده شده است و قبل از انتخاب برای انجام عمل باید از آنها آگاه باشید.

کبودی و تورم

بعد از جراحی بینی, تورم و کبودی بینی و اطراف چشم و گونه ها بسیار شایع است و نمی توان از آن اجتناب کرد. این می تواند نگران کننده باشد، به خصوص اگر هر یک از استخوان های بینی شما در طول عمل جراحی شکسته شده باشد، زیرا معمولا منجر به سیاه شدن “چشم پاندا” می شود. خونریزی زیر ملتحمه نیز ممکن است ظاهر شود، که زمانی است که در سفیدی چشم کبودی وجود دارد، اما معمولاً پس از چند هفته برطرف می شود. استفاده از کمپرس سرد روی گونه ها و پیشانی می تواند به کاهش تورم و کبودی کمک کند.

در میان مدت، تورم بافت، به ویژه در نوک بینی، بسیار شایع است. این به عنوان ادم یا مایع بافتی در پوست و بافت‌های زیر جلدی بینی شناخته می‌شود. هرچه پوست ضخیم تر باشد، ادم طولانی تر خواهد بود. به طور کلی رینوپلاستی باز همچنین با تورم بافتی کمی طولانی تر از رینوپلاستی بسته همراه است.

اختلال در حس بویایی شما

از دست دادن موقت بویایی معمولا اتفاق می افتد و اگر ندانند که انتظارش را داشته باشند می تواند برای برخی ناراحت کننده باشد. به دلیل این از دست دادن بویایی، ممکن است از دست دادن چشایی بیشتری را تجربه کنید. هر دوی این اختلالات حسی با گذشت زمان و با کاهش تورم پوشش داخلی (مخاط) بینی، از بین می روند.

مقاله پیشنهادی:  آمپول نوروبیون بعد از عمل بینی

بی نظمی های جزئی

ناهنجاری های کوچک بینی پس از جراحی شایع است. هرچه پوست بیمار نازک‌تر باشد، تشخیص برجستگی‌ها یا توده‌های روی بینی برای شما آسان‌تر است. اگرچه اینها معمولاً گذرا هستند، گاهی اوقات ممکن است در آینده تحت بیهوشی موضعی یا عمومی نیاز به راپینگ (“صاف کردن” کانتور) نیاز داشته باشند. اگر بی نظمی شما را آزار نمی دهد یا قابل مشاهده نیست، نیازی به درمان ندارد.

سوراخ شدن سپتوم

این مشکل نادر است، اما به صورت سوت زدن یا خشک شدن داخل بینی ظاهر می شود. نیازی به درمان ندارد مگر اینکه برای شما مشکل ایجاد کند. این می تواند منجر به پوسته شدن بینی و حتی ممکن است خونریزی جزئی مخاط شکننده (پوشش داخلی) شود. تنفس پر سر و صدا در شب یا سوت زدن معمولاً حاکی از یک سوراخ کوچک است که به طور متناوب باز می شود.

سایش قرنیه

این مشکل بسیار نادر هست و ناشی از خاراندن ناخواسته چشم در هنگام خواب یا هنگام بیدار شدن از بیهوشی هستند. ما با استفاده از یک پماد آنتی بیوتیک و یا یک پانسمان پلاستیکی شفاف از چشمان شما در برابر این امر محافظت می کنیم. علائم شامل درد و آبریزش در یک چشم است و با شستن آن با محلول نمکی استریل و سپس استفاده از پماد و استفاده از چسب چشم در طول شب درمان می شود.

عدم تقارن 

در حالی که اغلب این مشکل اتفاق نمی افتد، عدم تقارن خفیف می تواند اجتناب ناپذیر باشد. لطفاً به یاد داشته باشید که هدف رینوپلاستی بهبود ظاهر و عملکرد بینی شماست نه رسیدن به کمال. با این حال، اگر عدم تقارن شدید وجود داشته باشد، روش‌های دیگری مانند جراحی یا پرکننده‌ها به شما پیشنهاد می‌شود.

عوارض عمل بینی

اسکار ستونی

گاهی اوقات، اسکار روی قسمت بین دو سوراخ بینی ممکن است ناهموار، ضخیم یا پرپیگمانته شود. تجدید نظر در این مورد غیر معمول است زیرا اقدامات ساده ای مانند ماساژ و یا تزریق استروئید اغلب به حل این مشکل کمک می کند.

اسکار دهلیزی

همچنین ممکن است زخم های دردسرساز در پوشش داخلی بینی وجود داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد، معمولاً در بیمارانی است که برای اصلاح سپتوم انحرافی (پارتیشن مرکزی بینی) یا معمولاً برای برداشتن مقداری غضروف از آن برای استفاده برای پالایش، جراحی روی شاخک‌های خود (توربینکتومی) یا سپتوم انجام داده‌اند. نوک بینی یا پشتی این به صورت انقباضات، تارها، انسداد (تنگی) یا نوارهایی در پوشش داخلی بینی (سینکیا) ظاهر می شود. اینها ممکن است به ندرت نیاز به تقسیم یا استنت گذاری داشته باشند.

مشکلات روانی

این موارد در بیمارانی که عمل بینی انجام داده اند گزارش شده است. انجام رینوپلاستی می تواند مشکلات روانی یا روانپزشکی زمینه ای را تشدید کند. بسیار مهم است که در مورد سابقه پزشکی خود صادق و شفاف باشید (روانی و غیره) و  در مورد تمام داروهای تجویزی و غیر تجویزی که مصرف می کنید، جراح خود را آگاه کنید.

گاهی اوقات، بیماران نمی توانند ظاهر بینی جدید خود را تحمل کنند و نظر خود را تغییر می دهند. احتمال اینکه از بینی جدید خود راضی باشد و مشکلات روانی کمتری بعد از آن تجربه کند، بیشتر می شود. اگر نوجوان هستید، توصیه می‌کنم در جلسات مشاوره با والدین خود شرکت کنید و این امر در مورد زوج‌ها نیز صدق می‌کند. اغلب بهتر است برای حمایت با شریک زندگی خود بیایید. 

مقاله پیشنهادی:  تفاوت جراحی بینی در زنان و مردان

اگر از نتیجه راضی نباشم چه اتفاقی می افتد؟

مانند تمام جراحی های زیبایی، نتایج نهایی تضمین نمی شود. برخی از دلایلی که ممکن است از بینی جدید خود کاملاً راضی نباشید و به دنبال جراحی تجدید نظر نباشید عبارتند از:

کاهش ناکافی
عدم تقارن نوک
بی نظمی های جزئی
کج بودن مداوم
مشکلات راه هوایی
قوز باقیمانده
تغییر شکل بینی زینی
تغییر نظر

از آنجایی که بینی در موقعیت برجسته ای روی صورت قرار دارد، جای تعجب نیست که در بین تمام عمل های زیبایی انجام شده، رینوپلاستی بیشترین خطر را برای جراحی ترمیمی بینی دارند. این نسبتاً رایج است که بیمار به دنبال جراحی دیگری باشد و در حدود 10-20٪ موارد اتفاق می افتد. 

پس از جراحی، به بیماران توصیه می شود که بینی را ماساژ دهند تا به روند بهبودی کمک کرده و دید جای زخم را کاهش دهند. اصلاح هر گونه مشکلی در بینی زودتر از 9 تا 12 ماه دشوارتر است، زیرا سطوح جراحی دیسکسیون ممکن است با تورم و جای زخم پوشیده شود. گاهی اوقات، تزریق استروئیدها به نواحی ضخیم بینی می تواند کمک کند، به ویژه اگر بافت های اسکار در داخل بینی باقی بمانند، که معمولاً در نوک بینی یا نواحی فوقانی بینی رخ می دهد. با این حال، برای جلوگیری از افراط در این کار و ایجاد افسردگی یا از بین رفتن رنگدانه پوست، مراقب باشید. جراحی تجدید نظر را می توان تحت بی حسی موضعی و آرام بخش یا بیهوشی عمومی انجام داد.

اشتراک مقاله در شبکه های اجتماعی
سوالات متداول
مهمترین عوارض عمل بینی چه هستند؟

عوارض جراحی زیبایی بینی عبارتند از:

خطرات بیهوشی
تغییر در احساس پوست (بی حسی یا درد)
دشواری در تنفس
عفونت
سوراخ شدن تیغه بینی (یک سوراخ در تیغه بینی) نادر است
بهبود ضعیف زخم یا اسکار
امکان جراحی تجدید نظر
تغییر رنگ و تورم پوست
ظاهر نامطلوب بینی

روشهای کاهش خونریزی و عفونت بعد از جراحی بینی چه هستند؟

برای کاهش خونریزی و عفونت بینی بهتر است تا دو هفته کامل قبل از عمل، مصرف داروها، مکمل ها و داروهای ضد التهابی را که ممکن است خطر خونریزی شما را افزایش دهند، متوقف کنید. 

آیا اختلال در حس بویایی شما موقت می باشد؟

بله!

از دست دادن موقت بویایی معمولا اتفاق می افتد و اگر ندانند که انتظارش را داشته باشند می تواند برای برخی ناراحت کننده باشد. به دلیل این از دست دادن بویایی، ممکن است از دست دادن چشایی بیشتری را تجربه کنید. هر دوی این اختلالات حسی با گذشت زمان و با کاهش تورم پوشش داخلی (مخاط) بینی، از بین می روند.

 
دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی چه نوع بینی را جراحی می نماید؟

دکتر امیر حسین اسدالله پور کوتنائی متخصص عمل زیبایی بینی با ۱۰ سال سابقه و بیش از ۵۰۰۰جراحی موفق متخصص در عمل زیبایی بینی گوشتی و استخونی ,انحرافی و پلیپ ,جراحی های بینی نیمه فانتزی ، طبیعی ، مردانه فانتزی ، عروسکی، ترمیم انحرافی پلیپ می باشد.

آیا مشاوره قبل از عمل بینی رایگان است؟

بله,مشاوره و ویزیت کاملا رایگان می باشد.

نحوه دریافت نوبت و رزرو به چه صورت است؟

لطفا برای مشاوره و رزرو نوبت با دستیار پزشک آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

آیا ساکن هر کجای ایران که باشیم امکان جراحی توسط دکتر اسدالله پور امکان پذیر است؟

بله!انجام مشاوره و اقدامات بعد از عمل در تمامی شهرهای تهران,گرگان, سمنان ,مشهد, گنبدکاووس, قائمشهر, قم ,رشت ,نوشهر, گرگان و سراسر کشور انجام می گردد.

هزینه جراحی بینی چقدر است؟

هزینه جراحی بینی بسیار مناسب و ارزان می باشد لطفا برای استعلام قیمت با آقای وحید مرندی با شماره 09364315405 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر امیرحسین اسداله پور
جهت تماس کلیک کنید